5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

تنها راهنمایی که نیاز دارید!

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

ابزار مفید

یک همزن در سطل داغ من. این یک وسیله عالی برای اختلاط مواد کمپوست قدیمی و جدید در بالای سطل کمپوست است.

شما نیاز به ابزار خیلی زیادی ندارید. بیشتر ابزار مورد نیاز را احتمالا دارید. با این حال، زیری ها خیلی به درد بخور هستند:

usebin9

هواده: این یک وسیله ویژه است که می تواند به عمق کمپوست برسد و عبورگاه های هوا ایجاد کند. این وسیله شما را قادر می سازد که بدون چرخاندن توده، اکسیژن فراهم کنید.

همزن: یک وسیله برای اختلاط محتویات جدید در داخل بالای محتویات قدیمی که خیلی کارآمد است. مال من همراه سطل داغ من بود و به نظر نمی رسد در بیرون انگلستان در دسترس باشد. ولی هر چیزی که بتواند کمپوست را از اطراف مخلوط کند کار خواهد کرد.

ترمومتر کمپوست: من از طرفداران بزرگ ترمومترهای کمپوست هستم. این وسیله، دقیقا، مورد نیاز نیست؛ اما یک وسیله آموزشی فوق العاده است که شما را قادر می سازد که متوجه شوید ترکیب مواد چقدر و چطور روی حرارت توده تاثیر می گذارد.

پیشرفت کنید

چطور از سیستم سه سطلی کمپوست استفاده کنید؟

اگر مقدار زیادی مواد برای کمپوست شدن دارید، توصیه می کنم یک سیستم کمپوست سه سطلی فراهم آورید.

معمولا، هر سطل شامل کمپوست در یک مرحله مختلف است:

سطل 1: مواد کمپوست تازه، که قبل از چرخانیدن( امیدوارانه) گرم خواهد شد.

سطل 2: مواد کمپوست که گرم یا سرد است.

سطل 3: کمپوستی که رسیده یا آماده استفاده می گردد.

وقتی از کمپوست سه سطلی استفاده می کنید، سطل 2 را داخل سطل 3 می چرخانید، سطل 1 را داخل سطل 2 و سطل 1 را مجددا پر می کنید.

هرچند، من متوجه شدم که یک چرخش معمولا کافی است تا کمپوست خوبی تولید شود. پس، امسال را با تجربه اصلاح سیستم به پایان خواهم برد.

شما می توانید راهنماهای مرتبط با سیستم کمپوست 3 سطلی را مطالعه کنید. این ها شامل نکاتی است که به شما آموزش می دهد چطور سیستم را بسازید و چگونه از آن استفاده نمایید.

استفاده از سطل کمپوست برای گرما

usebin10

یک سطل زباله کمپوست کننده تولید شده با لوله پی وی سی در خانه؛ یک تجربه خوب!

به مجرد آویزان شدن به کمپوست سازی داغ، می توانید با استفاده از سطل گلخانه یا چیزی شبیه آن را گرم کنید.

وابسته به اندازه سطل و گلخانه، معمولا گلخانه و سطل، زیادی داغ نخواهند بود و معمولا فقط به این موضوع کمک می شود که درجه حرارت بالای نقطه انجماد نگهداری شود.

شما همچنین می توانید از سطل برای گرم کردن گیاهان جوان حساس استفاده کنید.

شما می توانید از سطل موجود استفاده کنید و یا یک سطل زباله را تغییر دهید.

راه انجام آن این است:

یک سطل زباله معمولی بردارید.
سوراخ هایی را در کف ایجاد کنید.
سطل را روی آجر بگذارید تا هوادهی اتفاق بیفتد.
یک ظرف زیر سوراخ ها بگذارید تا شیرابه را بگیرد.
سطل را با موادی از قبیل کود حیوانی تازه مخلوط شده با بوریا پر کنید.

شما همچنین می توانید برای به حداکثر رسانیدن جریان هوا در جوانب ایجاد کنید، اما این می تواند به شیرابه اجازه دهد که از هر جایی بیرون بزند.

در حالی که این را می نویسم، استفاده از روش دیگر ایجاد جریان هوا را تجربه می کنم. این کار استفاده از یک لوله پی وی سی است که سوراخدار است و هوا را از میانه سطل "قیف" می کند.

ایده این است که شیرابه از سوراخ‌های پایینی به داخل یک ظرف می‌رود و هوای آن توسط لوله PVC تامین می‌شود. اگر به درستی به گرما برسد من گزارش خواهم داد.

با استفاده از حرارت سطل های کمپوستی که جوانه زنی نهال ها را موجب می گردند می توان آلترناتیوی برای این سیستم به دست آورد.

انواع دیگر سطل

ما در اینجا سطل هایی را پوشش داده ایم که بطور هوازی کار می کنند.

انواع دیگری هم هستند که ما بطور مختصر به آن ها اشاره می کنیم.

سطل های بوکاشی

سطل هایی هستند که از تجزیه بی هوازی( بدون هوا) برای تخمیر غذا به پیش کمپوست استفاده می کنند. شما خرده های غذا اضافه می کنید، بعد سبوس بوکاشی می افزایید، تا جای ممکن هوا را بیرون می رانید و 2 هفته صبر می کنید تا تخمیر صورت گیرد.

برای آگاهی بیشتر در باره سطل های بوکاشی، مورد استفاده مبتدی ها، بروشور سطل های بوکاشی تولیدی ما را ببینید!

هاضم ها

هاضم ها از باکتری های بی هوازی برای تجزیه مواد آلی استفاده می کنند. استفاده از آن ها کاملا مختلف است. شما می توانید جزییات آن ها را در جاهای دیگر ببینید.

سطل های کرمی

سطل های کرمی هم کاملا مختلف هستند. این به خاطر این است که شما از موجودات زنده مراقبت می کنید و بطور منظم به آن ها غذا می دهید. بیشتر؛ این ها نیازمند اطلاعات تخصصی هستند.

کمپوست سازهای برقی

 usebin11

این نوع کمپوست سازها یک نوع سطل آشپزخانه هستند که با برق کار می کنند. بعضی از این وسایل صرفا آسیاب هستند و آبگیری می کنند؛ در حالی که دیگران از باکتری های حقیقی استفاده کرده و شرایط کمپوست را شبیه سازی می کنند.

در دومی، عنصر کلیدی این است که کار را آرام استارت بزنیم و تشکیل غذا را به مرور زمان واگذار کنیم. باکتری ها نیاز به زمان دارند تا قبل از اینکه مقدار زیادی ماده را مورد پردازش قرار دهند، فعال شد و زاد و ولد نمایند.

این سطل ها از برق استفاده می کنند. پس برای مردمی بهترین است که می خواهند کمپوست درست کنند، ولی باغ و باغچه ندارند( همانند سطل های کمپوست ساز بوکاشی)

قسمت ششم