5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قسمت اول

آیا درست است که زائدات غذایی غیر بیو را کمپوست کنیم؟

اخبار بد

تعدادی از ترکیبات آفت کشی وجود دارند که مقاوم در برابر محیط زیست شناخته شده اند و در کمپوست تجزیه نمی شوند. بعد از فاجعه زیست محیطی، که ددت بود، باور نکردنی است که هنوز هم افت کش های مقاوم در برابر تجزیه تولید می شوند.

یکی از شناخته شده ترین مثال ها کلوپیرالید است: یک علف کش باغچه. این ماده در طی کمپوست سازی تجزیه نمی شود. خوشبختانه، بر خلاف ددت، کلوپیرالید در بافت های حیوانی تجمع نمی کند. در نتیجه، بر خلاف ددت، در مسیر زنجیره غذایی حرکت نمی کند. هرچند، در آب و خاک بسیار متحرک است و قادر است بدون هیچ تغییری از داخل بدن گاو عبور کند. این به معنای این است که کلوپیرالید می تواند در کمپوست باغ و خاک دیده شود؛ حتی اگر شما آن را به کار نبرده باشید!

شب بوها، حبوبات و گل ستاره ایان به خصوص به کلوپیرالید حساس هستند. پس، از استفاده از کمپوست درست شده از هرس های چمن و یا مدفوع گاوی که ممکن است با محصولات کلوپیرالید در تماس و یا در معرض بوده باشند اجتناب نمایید. این امر به ویژه وقتی مهم است که می خواهید حبوبات، آفتابگردان و یا فلفل پرورش دهید.

یک گروه جدیدتر از آفت کش ها در حال تولید فزاینده هستند: نئونیکوتینوئیدها. پژوهش ها نشان داده اند که این آفت کش های جدید برای زنبورهای عسل و دیگر گرده افشان ها فوق العاده سمی هستند. یک مطالعه پژوهش مروری اخیر ما را به نتیجه رسانده که مطالعات موجود در زمینه نئو نیکوتینوئیدها ناکامل است. به عبارت دیگر، هنوز چیزهای زیادی است که ما از بعضی آفت کش ها نمی دانیم.

چطور کمپوست آفت کش ها را تجزیه می کند؟

احتمالا با روش کمپوست سازی مورد استفاده است که تجزیه آفت کش ها مورد تاثیر واقع می شود. هرچه تعداد و تنوع میکروارگانیسم‌های فعال موجود در خوراک کمپوست بیشتر باشد، احتمال برخورد یک آفت‌کش با میکروبی که می‌تواند آن را تجزیه کند، بیشتر می‌شود. خرده های غذای کمپوست بوکاشی شما را مطمئن می سازند که هر آفت کشی توسط میلیاردها میکروب بمباران می شود.

در طی کمپوست سازی، سطوح آفت کش توسط واریته ای از فرآیندها کاهش می یابد( کاربرگ دانشگاه ایالت اوهایو):

1- فساد: تجزیه سموم به مولکول های( غیر سمی) ساده تر
2- فراریت: وقتی سموم از طریق تبخیر به اتمسفر رها می شوند.
3- جذب سطحی: بعضی از سموم با دیگر ترکیبات باند می شوند و تشکیل ترکیبات غیر سمی می دهند.
4- نشت: بعضی از سموم محلول می توانند براحتی از کمپوست شسته شوند.
5- هوموس سازی: هوموس سازی وقتی اتفاق می افتد که مواد سمی با هوموس ترکیب شوند و بخشی از ملکول های هوموس گردند.
6- معدنی سازی:  این، نقطه انتهایی ترجیحی آفت کش ها است و تجزیه سموم به عناصر ارگانیک و معدنی معنی می شود. این فرآیند منجر به ملکول های غیر سمی دائمی و پایدار می شود: دی اکسید کربن، آب و مواد معدنی.
توجه کنید که همه این فرآیندها کل غلظت سموم را کاهش نمی دهند. برای مثال، فراریت و نشت فقط مواد سمی را به دیگر بخش های محیط زیست منتقل می کنند. بطور مشابه، جذب سم را از بین نمی برد، بلکه آن را به حالتی تبدیل می کند که تا زمانی که ترکیب وجود دارد، دیگر به شیوه زیستی در دسترس نیست. اگر ترکیب تجزیه شود، آفت کش دوباره به محیط زیست رها می شود. در نتیجه، نقطه انتهایی ترجیحی آفت کشی معدنی سازی است. معدنی سازی منجر به این می شود که آفت کش بطور دائمی تجزیه شود.

پس..... باید خرده های غذایی غیر ارگانیک( غیر بیو) را در کمپوستر بوکاشی بگذاریم؟

بله! پیش بروید و زائدات غذایی غیر آلی را توسط کمپوست ساز بوکاشی کمپوست نمایید. اگر چه ممکن است در کمپوست نهایی، خطر پیدا شدن مقادیر نادر از سموم قابل ردیابی وجود داشته باشد، مزایای کمپوست سازی این خطر کوچک را پوشش می دهد. کمپوست سازی کاری هوشمندانه است که شما برای باغ و محیط زیست انجام می دهید.

معلوم شده که عمده سموم موجود در افت کش ها در طی کمپوست سازی تجزیه می شوند. متخصصین بر این باورند که میکروب ها در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند. هر چه یک سم با میکروب های بیشتری روبرو شود، احتمال تجزیه آن بیشتر است. نسبت به دیگر کمپوست سازها، سطل های بوکاشی میکروارگانیزم های موثر بیشتری دارند.این به معنی این است که بوکاشی یک راه عالی است برای اینکه سموم زائدات غذایی غیر ارگانیک را حذف نماییم.

توصیه: وقت آن است که سطل های بوکاشی تولیدی ما را ببینید!

یک پرسش عمومی و یک پاسخ تخصصی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید

هلن کال سوال می کند:

30 ژانویه 2019 در ساعت 3:19 صبح

سلام. می خواستم به من کمک کنید. من در حال جستجو برای یافتن راهی برای تثبیت چای کمپوست بوکاشی برای ذخیره سازی از طریق یک بستر یا مایع یا بودم.

پیشاپیش از شما متشکرم

نیکی کلسی جواب می دهد:

30 ژانویه 2019 در ساعت 3:15 بعد از ظهر

بعضی از مردم چای بوکاشی را فریز می کنند تا از آن بعدا استفاده کنند. هرچند، فریز کردن چای تاثیر میکروب های بوکاشی را کم می کند. عموما، اگر کمپوست سازی بوکاشی را در تمام ایام سال انجام می دهید، یک منبع مستمر از چای بوکاشی خواهید داشت. اغلب مردم متوجه شده اند که وقتی چای بوکاشی می خواهند مقدار زیادی از آن را در اختیار دارند و روی این حساب اضافی آن را در زهکش می ریزند. میکروب های چای فوق العاده هستند؛ برای اینکه زهکش های گرفته یا نیمه گرفته را باز نمایند.

پایان