5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

کمپوست چیست(کد 0324)


کمپوست سازی یک فرآیند تجزیه طبیعی و بازیافت مواد آلی است و در نتیجه آن الحاقیه خاک غنی از هوموس که کمپوست نام دارد تولید می شود. برای هر تجارتخانه یا سازمان تولید زائدات غذایی، این ماده آلی می تواند براحتی به کمپوست کیفیت بالا تجزیه شود.

چه می تواند کمپوست شود؟( کد 0324)
میوه، سبزی، محصولات لبنی، غلات، نان، پوشک های کاغذی سفید نشده، فیلترهای قهوه، پوست تخم مرغ، گوشت و روزنامه می توانند کمپوست شوند. هرچیزی که بتواند خورده شود یا در مزارع و باغات رشد کند می تواند کمپوست شود. آیتم هایی که نمی توانند کمپوست شوند عبارت از پلاستیک ها، چربی، شیشه، فلز هستند و بشقاب و قاشق چنگال پلاستیکی، بسته بندی های ادویه، لفاف های پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی، فویل، نقره آلات، نی های آشامیدنی، بطری ها، پلی استر یا مواد شیمیایی را در بر می گیرند. آیتم هایی همانند گوشت قرمز، استخوان ها، مقادیر کوچک کاغذ قابل پذیرش هستند، اما آن ها در زمان طولانیتر تجزیه می شوند. گوشت قرمز و استخوان را فقط به توده کمپوست خوب کنترل شده اضافه کنید تا از جذب کرم، آفات و حشرات به خرده های گوشت بطور جزیی تجزیه شده ممانعت به عمل آید.


زائدات غذایی عامل منحصر به فرد کمپوست هستند.


زائدات غذایی به عنوان عامل خام کمپوست خواص منحصر به فرد دارند. به خاطر اینکه محتویات رطوبتی بالا و ساختار فیزیکی پایین دارند، اختلاط زائدات غذایی تازه با عامل حجم دهنده ای که رطوبت اضافی را جذب کند و به همان خوبی، ساختار به ترکیب اضافه کند مهم است. عوامل حجم دهنده با نسبت بالای کربن به ازت، همانند زائدات باغی و خاک اره، انتخاب خوبی است. زائدات غذایی فوق العاده مستعد تولید بو، اساسا آمونیاک، هستند و مقادیر زیادی نشتی دارند. بهترین پیشگیری بو، یک توده خوب هوادهی شده است که هوازی و به دور از آب راکد باقی می ماند. کاهش نشت می تواند از طریق هوادهی و مقدار کافی عامل حجم دهنده کربن بالا صورت گیرد. داشتن مقداری بو و نشت طبیعی است. حذف نشت می تواند مجددا در توده کمپوست مورد عمل قرار گیرد.
زائدات غذایی پیش از مصرف در برابر زائدات غذایی بعد از مصرف
زائدات غذایی پیش از مصرف، ساده ترین ها برای کمپوست شدن هستند. آماده سازی زائدات غذایی و توده های کیفی کاهش یافته ساده است و مواد غذایی خامی هستند که توسط مشتری دیده نمی شوند.
It is simply the preparatory food refuse and diminished quality bulk, raw material food that is never seen by the consumer.
( عبارت بالا را ترجمه کرده و حامی ما شوید)
این زائدات غذایی عموما تاکنون از مابقی جریان زائدات تولیدی جدا شده اند؛ بنابراین تغییری مورد نیاز نیست تا آلاینده ها را از کمپوست آینده دور نگه دارد. زائدات غذایی پس از مصرف چالش بر انگیزتر هستند، زیرا مسئله جداسازی پیش می آید. ساده این است که خرده های غذایی میز دور ریخته شود. اغلب، پس از مصرف غذا، زائدات در معرض آلاینده ها هستند و باید تصمیم گرفته شود که چطور غذا از دیگر زائدات جداسازی شود. کارکنان آشپزخانه یا مصرف کننده می توانند وابسته به امکان سنجی، قابلیت انعطاف، حجم، کارگر، فضا، نگرش سازمانی یا تجاری جداسازی را انجام دهند. برای بعضی از عملکردها، سیاست زیست محیطی فعال شرکت ممکن است تجمیع بصورت یک ابزار آموزشی یا متد اجرایی باشد.
For some operations it may be incorporated as an educational tool or method of demonstrating the company?s proactive environmental policy.
( عبارت بالا را ترجمه کرده و حامی ما شوید)
چرا کمپوست زائدات غذایی؟

wha p1 0324
شیشه 13.2 میلیون تن
فلزات 16.2 میلیون تن
پلاستیک 16.2 میلیون تن
چوب 12.3 میلیون تن
غذا 13.2 میلیون تن
دیگران 16.3 میلیون تن
هرس های حیاط 35 میلیون تن
کاغذ و کاغذ مقوایی 73.3 میلیون تن
منبع: سازمان حفاظت محیط زیست- خلاصه بازارها برای کمپوست
زائدات غذایی که کمپوست نمی شوند مستقیما به لند فیل ها برده می شوند. تا به امروز، 51 درصد لندفیل های جورجیا پر شده اند یا در 5 سال آینده پر خواهند شد و 62 درصد در کمتر از 10 سال پر می شوند. بطور متوسط، هزینه های تخلیه لندفیل جورجیا بین 30 تا 40 دلار در هر تن است. به مجرد اینکه لندفیل ها پر می شوند و نزدیک به نرخ هشدار قرار می گیرند، هزینه های دفع و تخلیه زائدات به نسبت زائدات تولیدی تجاری و سازمانی بطور مستمر افزایش می یابد.
As landfills fill up and close at an alarming rate, waste disposal and tipping fees to the businesses and institutions generating the waste will continue to climb.
( متن بالا را ترجمه کرده و حامی ما شوید)
در لندفیل ها و اماکن دفن، مواد آلی ممکن است با دیگر مواد واکنش کرده و ایجاد نشت سمی کنند. زائدات غذایی قرار گرفته در یک لندفیل هوابند چرخه تجزیه طبیعی زمین را متوقف می کند. این چرخه نقش حیاتی در تندرستی محیط زیست ما ایفا می کند. بیش از 13 میلیون تن خرده های غذا در 1990 تولید شد؛ با به حساب آوردن 9 درصد جریانات مواد زائد جامد شهری در ایالات متحده. این درصد برای حوزه های به شدت توریستی می تواند خیلی بیشتر هم باشد. بیشتر از 72 درصد تمام موادی که وارد لندفیل ها می شوند می توانند به سمت کمپوست سازی منحرف گردند. کمپوست سازی راهی است که از طریق آن زائدات جامد، کیفیت آب و ملاحظات کشاورزی می توانند به هم متصل شوند. تعداد فزاینده ای از اجتماعات، موسسات تجاری، سازمان ها و اشخاص متمایل هستند که مواد را از لندفیل ها به کمپوست سازی منحرف کنند و هزینه های مدیریت زائدات را پایین بیاورند. اگرچه مدیران جریانات زائدات، کمپوست سازی را اساسا به عنوان وسیله ای برای انحراف مواد از تاسیسات دفع می گیرند، مزایای زیست محیطی مشتمل بر کاهش آلودگی آب، فواید اقتصادی برای کشاورزان، باغداران و چشم اندازها می تواند اساسی باشد.

مزایای کمپوست برای محیط زیست و کشاورزی
محیط زیست
1- حفاظت آب و خاک
2- حفاظت کیفیت آب زیرزمینی
3- به حداقل رساندن بوی حوزه های کشاورزی
4- اجتناب از تولید متان و تشکیل نشت در لندفیل ها بوسیله انحراف مواد آلی از لندفیل به کمپوست
5- جلوگیری از فرسایش و از دست دادن چمن در کنار جاده ها، تپه ها، زمین های بازی و زمین های گلف.
6- کاهش چشمگیر نیاز به آفت کش ها و کودها
7- اتصال فلزات سنگین و جلوگیری از اینکه آن ها وارد منابع آب شوند، جذب گیاهان گردند و یا برای انسان ها بصورت زیستی در دسترس باشند.
8- مواد دور از مزرعه می توانند به داخل آورده شوند و با اضافه شدن به کود، کمپوست درست کنند.
9- با اصلاح خاک های حاشیه ای، آلوده و فشرده شده؛ کوشش های جنگل زایی مجدد، ترمیم تالاب ها و احیای زیستگاه های حیات وحش تسهیل می گردد.
10- کود کمپوست شده حدود یک چهارم کود خام در هر تن وزن دارد.
کشاورزی
1- پایداری طولانی مدت منبع مواد آلی
2- سطوح پی اچ خاک را بافری می کند.
3- مواد آلی، هوموس و ظرفیت تبادل کاتیونی را اضافه می کند تا خاک های ضعیف را احیا نماید.
4- امراض گیاهی ویژه و انگل ها را سرکوب کرده و تخم علف های هرز را از بین می برد.
5- محصولات و اندازه برخی از آن ها را افزایش می دهد.
6- طول و غلظت ریشه بعضی محصولات را ازدیاد می بخشد.
7- محتویات مواد مغذی خاک و ظرفیت نگهداری آب خاک های ماسه ای و نشت آب خاک های رسی را ازدیاد می بخشد.
8- نیاز به کود را کم می کند.
9- بازگرداندن ساختار خاک بعد از اینکه میکروارگانیزم های طبیعی خاک در اثر استفاده از کودهای شیمیایی کاهش یافتند؛ کمپوست یک تلقیح کننده خاک است.
10- افزایش جمعیت کرم های خاکی خاک
11- موجب رهایش آرام و تدریجی مواد مغذی و کاهش افت خاک های آلوده می شود.
12- نیازمندی های آب آبیاری را کم می کند.
13- فرصت ورودی اضافی را فراهم می کند؛ کمپوست کیفیت بالا می تواند با قیمت خوب در بازارهای ثابت به فروش برسد.
14- کود به فروشگاه های غیر سنتی انتقال می یابد که مخصوص کودهای خام نیست.
15- برای محصولات ارگانیک قیمت های مناسبتری را به ارمغان می آورد.
16- بوی حاصل از حوزه های کشاورزی را کم می کند.
منبع: سازمان حفاظت از محیط زیست؛ کمپوست. کاربردهای جدید فناوری کهنه
مزایا برای صنایع غذایی چیست؟
1- کاهش هزینه دفع زائدات جامد
2- خاتمه دادن به مقادیر بزرگ زائدات محتویات خام بازیافت شدنی
3- آموزش مشتری ها به مزایای کمپوست سازی زائدات غذایی
4- بنگاه شما داد و ستدهای خود را با آگاهی های زیست محیطی صورت می دهد.
5- داد و ستد بنگاه شما بصورتی است که به کشاورزان محلی و جامعه کمک می کند.
6- با بازگشت به کشاورزی، کمک خوبی به چرخه زائدات غذایی می شود.
7- نیاز به فضای بیشتر لندفیل کاهش می یابد.
چطور در برنامه کمپوست سازی زائدات غذایی شریک شوم؟
سازمان ها و موسسات تجاری سرویس های غذایی وابسته به امکان سنجی و محدودیت های ویژه چندین اختیار دارند. اگر زمین در دسترس است، شما می توانید زائدات غذایی را در ردیف ها یا سطل ها کمپوست نمایید. اگر حداقل فضا در دسترس است و یا چنانچه ظاهر، بو و نشت آلاینده وجود دارد، سیستم های در ظرف یا ظروف هوادهی اختیاراتی هستند که نیاز به کمی مراقبت و کارگر دارند. کمپوست نهایی ممکن است برای کسب درآمد بیشتر فروخته شود و یا بصورت داخلی در زمین مورد استفاده قرار گیرد تا چشم انداز زیبا تولید کند و یا هزینه های چشم انداز و یا الحاقیه خاک را کم نماید. در نهایت، بهترین اختیار ممکن است ارسال زائدات غذایی به تاسیسات کمپوست مرکزی یا کشاورز محلی باشد. کشاورزان می توانند شروع به کمپوست کردن زائدات غذایی با استفاده از خرده ریزهای آشپزی خودشان نمایند. در یک مقیاس بزرگتر، کشاورزان می توانند با ایجاد یک سیستم جمع آوری از موسسات و اماکن تجاری یا توزیع آن به مکان مزرعه، اندوخته تغذیه رایگان کمپوست را دریافت نمایند. بعضی از عملکردها ممکن است به کشاورزان بابت جمع آوری یا انداختن جهت دفع زائداتشان پول پرداخت نمایند. کشاورزان می توانند مقیاسی را بپذیرند که به بهترین نحوی با نیازهای کشاورزی آن ها سازگار است. ورودی های بزرگتر زائدات غذایی ممکن است کمپوست شده و فروختنی مزرعه باشند. سیستم های کشاورزی ممکن است شامل کود، باقیمانده های محصولات، دیگر زائدات کشاورزی آلی باشند که در صورت مطلوبیت از ماده خام به کمپوست تبدیل شده اند.
چه کسی زائدات غذایی را برای کمپوست تحویل می گیرد و من چه می توانم بکنم و با چه کسی می توانم تماس بگیرم؟
1- کشاورزان محلی ممکن است زائدات غذایی را برای تولید کمپوست در اختیار بگیرند.
2- باغداران خانگی ممکن است این ظرفیت را داشته باشند که مقادیر ویژه ای از زائدات غذایی را برای کمپوست تحویل بگیرند.
3- فروشگاه های محلی گل و گیاه ممکن است علاقمند باشند که خودشان از موجودی زائدات غذایی کمپوست درست کنند.
4- چشم اندازهای محلی گل و گیاه ممکن است علاقمند باشند که خودشان از موجودی زائدات غذایی کمپوست درست کنند.
5- تولید کننده های خوک ممکن است بخواهند از زائدات غذایی پخته شده به عنوان غذای حیوان یا مکمل تغذیه استفاده کنند.
6- برای اخذ نام های محتمل یا حلقه های ارتباطی ممکن با کشاورزان، محل های پرورش گل و گیاه و باغداران با نماینده توسعه ایالت تماس بگیرید.
7- گروه پیشرو مهندسی محیط زیست دانشگاه جورجیا می تواند در ارزیابی اینکه چه نوع عملکرد کمپوست سازی برای شما بهترین است و شما ممکن است برای شروع به چه چیزی نیاز داشته باشید به شما کمک کند.
8- سازمان های ایالتی همانند دپارتمان انتقال ممکن است به زائدات غذایی به عنوان محتویات کمپوست علاقه داشته باشند تا مکان های ساخت را احیا نمایند.
روش های کمپوست سازی

wha p2 0324
تصویر 1- کمپوست سازی غیر فعال یا توده ای
کمپوست سازی غیر فعال یا توده ای( تصویر 1) مواد به سادگی توده می شوند و به آن ها اجازه داده می شود بطور طبیعی تجزیه شوند. این روش ساده و کم هزینه است، اما خیلی آرام است و ممکن است منجر به بوهای قابل اعتراض شود.

wha p3 0324
تصویر 2- توده های هوادهی ایستا
در توده های هوادهی ایستا هوا از طریق لوله های سوراخدار و دمنده ها به داخل توده انباشته وزیده می شود. این روش نیاز به کارگر برای چرخاندن کمپوست ندارد، ولی حساس به آب و هوا است و می تواند به سبب اختلاط ناکامل در زمینه پاتوژن ها غیر قابل اعتماد باشد.

wha p4 0324
تصویر 3- ویندروز

wha p4 0324
تصویر 4- ویندروز
ویندروزها توده های باریک و بلندی هستند که در هنگام نیاز و بر اساس نیازمندی های اکسیژن و درجه حرارت چرخانیده می شوند. این روش یک محصول یکنواخت تولید می کند و می تواند از راه دور مکانیابی گردد.
Can be remotely located
( متن بالا را ترجمه کرده و حامی ما شوید)
هر چند، چرخاندن کمپوست می تواند شدیدا وابسته به کارگر باشد یا نیاز به تجهیزات گران قیمت داشته باشد. ویندروزها عموما برای احجام بزرگی مورد استفاده قرار می گیرند که می توانند نیاز به فضای زیاد داشته باشند. به علاوه، ویندروزها می توانند مشکل بو داشته باشند و اگر در برابر باران قرار گیرند ملاحظات نشتی خواهند داشت.

wha p6 0324
تصویر 5- حوضچه ها

wha p7 0324
تصویر 6- حوضچه ها
حوضچه ها از مش های توری یا قالب های فلزی استفاده می کنند که اجازه گردش خوب هوا را می دهد. آن ها ارزان بوده و نیاز به کارگر کم دارند. حوضچه های سه محفظه ای با استفاده از مراحل مختلف تجزیه اجازه تولید کمپوست سریعتر را می دهند. کمپوست سازی حوضچه ای عموما برای مقادیر کوچک زائدات غذایی استفاده می شود.
این سیستم سه حوضچه می تواند مقادیر مهمی از مواد را هندل نماید. آن با استفاده از یک بخش برای ذخیره سازی مواد قابل کمپوست شدن، یک بخش برای کمپوست سازی فعال و یک بخش برای کمپوست عمل آوری یا نهایی اجازه کمپوست سازی مرحله ای را می دهد. توجه: شما می توانید از پالت های چوبی دور ریخته شده در عوض چوب های نو برای ساخت حوضچه 3 مرحله ای استفاده نمایید.

wha p8 0324
تصویر 7- سیستم در ظرف
سیستم های در ظرف از بشکه ها، استوانه ها یا ظروف ویژه ساخته شده استفاده می کنند و راحتی استفاده، چرخاندن آسان، نیاز به کارگر کم، حساس نبودن به آب و هوا، امکان استفاده در نواحی عمومی و شهری از ویژگی ها و مشخصات آن ها است. سرمایه گذاری اولیه می تواند بالا باشد و احجام دستکاری عموما پایین است.
ورمی کمپوست ها از کرم هایی که زائدات غذایی را مصرف می کنند و از فضولات آن ها به عنوان کود کیفیت بالا استفاده می کنند بهره می گیرند. این معمولا در سطل ها، ظرف ها و گلخانه ها انجام می شود. عموما یک پوند کرم می تواند 4 پوند در هفته زائدات بخورد. خیلی از مدارس از این نوع کمپوست سازی به عنوان ابزار آموزشی زیست محیطی استفاده می کنند. فضولات کرم قیمت بالا دارند، اما سرمایه گذاری در انباشتن کرم ممکن است به میزان زیادی وابسته به اندازه عملکرد باشد. اگر زائدات خیلی زیادی اضافه شود، ممکن است شرایط بی هوازی اتفاق بیفتد. به علاوه، کرم ها نمی توانند محصولات گوشتی را فرآیند نمایند.
برای پایش کمپوست زائدات غذایی چه چیز را باید بدانم؟
اختلاط مناسب مواد غذایی یا نسبت کربن به ازت برای باکتری ها مهم است تا مواد آلی را به کمپوست فرآیند کنند. نرخ بهینه آغاز کمپوست سازی 30 به 1 است. با افزایش نسبت، تجزیه آرام می شود و اگر نسبت کاهش یابد بوهای نامطبوع و افت نیتروژن می تواند رخ دهد. زائدات غذایی عموما نسبت 15 به 1 دارند و این نسبت برای زائدات میوه، برگ ها، پوست و خاک اره به ترتیب، 35 به 1، 60 به 1، 100 به 1 و 500 به 1 می باشد. برای مثال، دستورالعمل استفاده از 1 قسمت برگ و 1 قسمت زائدات غذایی، از نظر حجمی، ما را تقریبا به نسبت 30 به 1 خواهد کشاند. ممکن است ارزشمند باشد که با نماینده توسعه ایالتی کشاورزی یا دانشگاه جورجیا تماس گرفته و آگاهی هایی در باره آنالیزهای آزمایشگاهی مواد خام مخلوط کمپوست به دست آورید.
یک محتویات رطوبت 60 درصد برای میکروارگانیزم ها بهینه است تا کمپوست را تجزیه کنند. محتویات رطوبت بالای 70 درصد شرایط بی هوازی ایجاد می کنند، فرآیند را آرام می کنند و می توانند بوی بد تولید کنند. رطوبت زیر 50 درصد هم فرآیند تجزیه را آرام می گرداند. محتویات رطوبتی زائدات عذایی تازه 80 تا 90 درصد است و از آن خاک اره 25 درصد می باشد. زائدات باغی رطوبت 70 درصد دارند. کمپوست با محتویات رطوبتی مناسب تشکیل یک توده می دهد و وقتی فشرده شود کمی دست را مرطوب می کند. اگر آب توده بچکد، آن زیادی مرطوب است و ممکن است نیاز به هوادهی اضافی یا عامل حجم دهنده بیشتر داشته باشد. اگر کمپوست از میان انگشتان شما بیرون بزند زیادی خشک است و نیاز دارد که آب به آن اضافه شود یا زائدات غذایی بیشتر دریافت نماید.
هوادهی یا اکسیژن برای جمعیت های بهینه میکروارگانیزم ها ضروری است تا بطور کارآمدی مواد کمپوستی تجزیه شوند. این می تواند با چرخاندن، اختلاط، استفاده از دمنده ها، فن ها، لوله های هوادهی، سوراخ های هوادهی یا بالا بردن کمپوست از زمین انجام شود.
اندازه ذره می تواند در نرخ تجزیه کمپوست موثر باشد. با کوچکتر بودن ذره ها، کمپوست هوای بیشتری دریافت می دارد و میکروارگانیزم ها می توانند قطعات را با سرعت بالاتری تجزیه نمایند. این می تواند با خردسازی، تراشه سازی، ساطوری سازی یا بریدن مواد کمپوست شده در قبل از اینکه مواد وارد توده کمپوست شوند انجام گیرد.
سطوح پی اچ از 6 تا 7.8 جهت درست کردن کمپوست کیفیت بالا مد نظر قرار می گیرد. نسبت های بهینه کربن به ازت باید سطوح پی اچ بهینه را فراهم آورند. شروع با یک پی اچ نسبتا خنثی اطمینان می دهد که سطوح بالایی از میکروارگانیزم ها کار تجزیه کارآمد را صورت می دهند.
درجه حرارت کمپوست در حالی که فرآیند تجزیه بیولوژیکی انجام می گیرد مهم است. درجه حرارت بیرونی پایین سرعت انجام فرآیند را کم می کند، در حالی که شرایط گرمتر سرعت را فزونی می بخشند. باکتری های مزوفیلیک در درجه حرارت های بین 50 و 113 درجه فارنهایت شروع به کمپوست سازی می کنند. بین درجه حرارت های 113 تا 158 درجه فارنهایت باکتری های ترموفیلیک کار را در دست گرفته و رشد می کنند. این درجات حرارت بالا همان هایی هستند که پاتوژن ها و تخم علف های هرز را در کمپوست تخریب می کنند. بعضی از کودهای کمپوست حتی می توانند به درجه حرارت 200 درجه فارنهایت هم برسند. هرچند، درجه حرارت بالای 158 درجه فارنهایت ممکن است کمپوست را نیم سوز نموده و یا شرایط مناسب برای احتراق خود به خودی را فراهم آورد.
کی کمپوست انجام می شود؟

wha p9 0324
تصویر 8- نحوه درست شدن کمپوست
کمپوست رسیده یا پایدار در ظاهر، بو و لمس شبیه هوموس است. کمپوست نهایی فاقد حرارت بیشتر در خودش است. بنابراین، درجه حرارت محیط آزاد را نگه می دارد و بذر علف هرز و پاتوژن نخواهد داشت. پی اچ نزدیک 7 خواهد بود و محتویات رطوبت بین 35 و 50 درصد می باشد. نسبت کربن به ازت بین 10 به 1 تا 25 به 1 خواهد بود. محتویات مواد آلی بین 40 و 65 درصد می باشد. مهم است حفاظت کمپوست از وزش بادی که بذر علف هرزها را پراکنده می کند تا به نقطه استفاده برسیم.
خیلی مهم است که کمپوست نابالغ یا نرسیده را اعمال نکنیم، زیرا ممکن است دارای سموم گیاهی باشد که گیاهان را از بین می برد. یک راه ساده برای تست کمپوست نهایی تست "آبچلیک" است. بذرهای آبچلیک در کمپوست نابالغ رشد نکرده و جوانه نمی زنند، زیرا نسبت به پی اچ و مواد مغذی حساس می باشند.
استفاده های متعدد، کاربردها و بازارهای کمپوست نهایی
کمپوست استفاده های زیادی در کشاورزی دارد. کمپوست می تواند به عنوان یک الحاقیه خاک استفاده شود تا ساختمان خاک، نرخ فیلتراسیون، ظرفیت نگهداری آب و کشت را بهبود بخشد. کمپوست، جمعیت میکروارگانیزم های خاک، مواد آلی خاک و هوموس را زیاد می کند. کمپوست همچنین می تواند به عنوان مکمل کود از نظر نیتروژن، فسفر، پتاسیم و عناصر نادر استفاده شود. کمپوست بالغ بوی نامطبوع ندارد، هرگز به عنوان کود سوزاننده نیست، می تواند برای از بین بردن آفات حشره ای و پاتوژن های گیاهی منتقله از طریق خاک مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان قارچ کش مورد استفاده قرار گیرد. یک پرورش دهنده عمده کالیفرنیایی سبزی و میوه بعد از سه سال کاربرد کمپوست به عنوان بخشی از سیستم مدیریت مواد آلی توانست مصرف آفت کش ها را تا 80 درصد کم کند. در حوزه های کمپوست شده، پرورش دهندگان دره سن جواکوئین حدود 35 دلار در هر اکر را بابت لایه برداری در مقایسه با حوزه های کمپوست نشده صرفه جویی کردند.
کمپوست را می توان برای افزایش کیفیت چرا در سیستم های چرای فشرده مدیریت شده استفاده کرد.
کمپوست خوش خوراکی چرا را به اندازه کود خام کاهش نمی دهد. این می تواند برای کشاورزانی که دیگر محصولات ردیفی که عموما در آن ها کود و فضولات خام اعمال می شدند تولید نمی کنند بسیار مهم است.
راحتی، همچنین، یک مزیت کمپوست است؛ زیرا کمپوست یک محصول پایدار است که می تواند وقتی با جدول کشاورز فیت و سازگار می شود و حوزه خارج از تولید نیست، ذخیره و اعمال گردد.
کمپوست همچنین می تواند به عنوان مالچ درختان، باغستان، مناظر، باغچه ها و باغ ها مورد استفاده قرار گیرد و یک مخلوط گلدانی عالی بسازد. استفاده های اضافی برای کمپوست شامل تولید سبزیجات، محصولات میدانی، کاشته های سالانه جنگلی، چمنزارها، محصولات گلخانه ای، زمین های معدنی، جاده ها( شهر، شهرستان، ایالت) و حوزه های تفریحی(زمین های گلف، مسیرهای پیاده روی، زمین ها و مناطق ورزشی و پارک ها) هستند. آنچه از لحاظ تجاری حیاتی است این است که منابع مواد خام باید قابل اعتماد باشند و بازارهای بالقوه برای استفاده از کمپوست بالغ باید توسعه یابند.
نرخ های کاربرد وابسته به نیازهای مغذی محصول، تاریخچه حوزه، شرایط آب و هوایی محلی متغیر خواهند بود. اعمال 300 پوند کمپوست در 1000 فوت مربع، در عمق 6 اینچی مواد آلی خاک را تا 0.5 درصد افزایش خواهد داد. توصیه های محصولات ردیفی در محدوده 3 و 10 تن به ازای هر اکر قرار دارند، در حالی که توصیه های چرا تا 4 تن بر اکر می رسد. توصیه های برخی از محصولات خانواده کدو و توت محدوده 25 و 75 تن بر اکر را مورد توجه قرار داده است. در حالی که در کمپوست رهایش آرام مواد مغذی صورت می گیرد، گزارش ها در باره توانایی آن در برآورده کردن نیازهای تغذیه ای محصولات با هم فرق دارند. شما باید آنالیز کمپوست خود را برای محتویات مغذی داشته باشید و نرخ های کاربرد را متناسبا تعیین نمایید. نماینده توسعه شهرستان شما می تواند در این مورد به شما کمک نماید.
Your county extension agent can help you with this.
بازار کمپوست روز به روز با ازدیاد تقاضا مواجه می شود. سوپرمارکت ها، رستوران ها و مدارس 16 میلیون تن زائدات آلی تجاری تولید می کنند که ممکن است کمپوست شوند. کمپوست حاصل از خرده های غذایی جدا شده در مبدا، عموما، نسبت به دیگر انواع کمپوست ها ارزش غذایی بالاتر و آلودگی کمتر دارند. بنابراین، بسیار مقبول بازار کمپوست واقع می شوند. کمپوست های حاصل از مواد خام جدا شده در مبدا بالاترین درآمد متوسط به ازای هر تن، معادل 40 دلار، را دارند. کمپوست های حاصل از هرس های باغی 32 دلار در هر تن می ارزند و کمپوست زائدات جامد شهری فقط 3 دلار در هر تن قیمت دارند.
از لحاظ اندازه؛ بازاربالقوه کمپوست در کاربردهای کشاورزی، با اختلاف، بزرگترین است و بزرگترین بازار بعدی کاربردهای جنگلداری را شامل می شود.
Landfill cover and surface mine reclamation
Source: Resource Recycling Journal
دو عبارت بالا را ترجمه کرده و حامی ما شوید.

wha t1 0324
یکی از مزایای کمپوست زائدات غذایی، صرفه جویی های مالی هزینه های پوشش لندفیل است و علاوه بر این، این پتانسیل وجود دارد که از فروش محصولات نهایی کسب درآمد گردد.

wha t2 0324
آینده کمپوست چیست؟


همچنان که فضای لندفیل ها و اماکن باز کم می شود، بدون شک فشار بیشتری برای کمپوست زائدات غذایی و تمام زائدات آلی ایجاد می گردد. همچنانکه هزینه های پوشش افزایش می یابد و این امر با گرانتر کردن لندفیل ها اجرای آن ها را عملا در زمره ممنوعه ها قرار می دهد، کمپوست سازی، آلترناتیو مالی جذابی می شود که فرصت به دست آوردن ارزش افزوده را هم به همان خوبی فراهم می آورد. قوانین موجود در بسیاری از استان ها، شهرستان ها را ملزم می سازد که کمپوست سازی کنند. اورگان و واشنگتن قوانین در حال توسعه ای دارند که تمام فعالین عرصه های تجاری را ملزم می سازد تمامی زائدات آلی خود، شامل زائدات غذایی، را کمپوست نمایند. با پیشرفت عملیات کشاورزی، خاک ها از مواد عالی تخلیه و تهی می شوند و این کمپوست است که کماکان قابلیت حاصلخیزی خاک را محفوظ نگاه می دارد. چشم اندازها، مراکز پرورش گل و گیاه، سازمان های عمومی، صاحبخانه ها تقاضای کمپوست کیفیت بالا دارند که روز به روز در حال افزایش است. کمپوست یک محصول اساسی است که مقدار پروژه های احیای زمین را افزایش می دهد. کمپوست، همچنین، نقش مهمی در تنظیمات بیشتر زیست محیطی ایجاد کرده و از لحاظ زیست محیطی به کشاورزان آگاهی می دهد. برای بسیاری از احشام، ماکیان و عملکردهای کشاورزی گوناگون و پایدار، کمپوست و کمپوست سازی ممکن است بهترین انتخاب و فرصت برای افزایش درآمد باشند.

صفحه نخست

حضور شما در این صفحه اتفاقی نیست! شاید حالا که خواسته اید در باره کمپوست اطلاعات خوبی کسب کنید، مایل باشید از محصولات ما، سطل هایی که کار تهیه کمپوست خانگی را انجام می دهند، هم دیدن فرمایید.

سطل های کمپوست ساز خانگی