5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

بهترین جعبه های کرمی کدامند؟


در جستجوی چه هستید؟
کمپوست سازهای کرمی در اندازه ها و اشکال مختلف عرضه می شوند و کمک می کنند که وقتی شما فهرست را زیر و رو می کنید بدانید که کدام سیماها را نیاز خواهید داشت.


در جستجوی پلاستیک های مقاوم در برابر اشعه فرابنفش که شکننده نیستند باشید و اگر از چوب استفاده می کنید اطمینان حاصل نمایید که در برابر آب و هوا دارای پوشش مناسب است.
طرح
سه طرح اساسی جعبه کرم عبارتند از:
سیستم های سینی روی هم چیده شده
سطل های با جریان مستمر
کیسه های آویزان
اینکه کدام این ها با نیازمندی های شما سازگار است به اینکه کجا کمپوست ساز را نگه می دارید، درجه حرارت و آب و هوای محلی، بارندگی و اینکه چطور می خواهید فضولات کرم ها را برداشت نمایید بستگی دارد.
بهترین طرح سطل کرم چیست؟
1- جریان مستمر
جعبه های کرمی جریان مستمر با مزیت تغذیه طبیعی کرم و تمایل به کمک در کم کردن مقدار نگهداری مورد نیاز بین برداشت ها کار می کنند.

wha p1 0457
کرم ها تمایل دارند که در نزدیکی سطح تغذیه کنند؛ اما فضله ها را در اعماق بیشتر خاک بگذارند. طرح های جریان مستمر دارای این مزیت هستند که این امر را با اجازه دادن به شما که خرده ها و زائدات غذایی را در بالا گذاشته و فضله ها را از دریچه نزدیک کف برداشت نمایید، صورت می دهند.
این کرم های شما را با حداکثر بازدهی نگه می دارد، زیرا آن ها مجبور نیستند که تمام سطل را برای غذا جستجو نمایند. در عوض، آن ها می توانند نزدیکتر به رفتارهای طبیعی خود کار کنند و از نزدیک سطح تغذیه کنند؛ جایی که مواد آلی تازه قرار می گیرند. به مجرد اینکه غذای بیشتری اضافه می شود و فضله بیشتری برداشت می گردد، شما یک جریان مستمر فضله از بالا به پایین دارید؛ زیرا کرم ها تغذیه کرده و مدفوع بیشتر تولید می کنند.
2- سیستم های سینی
سیستم های سینی از راحت ترین راه های جمع آوری فضله کرم هستند؛ در حالی که هنوز کارآمد هستند . این امر این سینی ها را گزینه مناسبی برای تازه واردها می نماید.

wha p2 0457
ساختار سیستم سینی ساده است. یک سینی را با بستر انتخابی پر کنید. خرده های غذایی آلی روزانه خود را در آن بریزید و کار را تکرار کنید تا سینی شروع کند به رسیدن به سقف. وقتی سینی به حلقه بالایی رسید، سینی دوم را با بستر بارگذاری کنید و آن را در بالای سینی قبلی قرار دهید.
به مجرد اینکه کرم ها غذاهای سینی تحتانی را تمام کردند، بطور طبیعی به سینی بالایی مهاجرت می کنند و پشت سر خود یک سینی پر از ورمی کمپوست ارزشمند باقی می گذارند.