5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

راهنمای خوب برای کمپوست مورد نیاز گل ها و گیاهان آپارتمانی

وقتی بحث استفاده از کمپوست در بسترهای باغی بیرونی پیش می آید، اغلب مردم مجبور نیستند دو بار فکر کنند. این به خاطر این است که آن ها می دانند گستردن کمپوست در باغ یک راه شگفت انگیز است که به نتایج استثنایی منجر می شود.

هر چند، احتمالا نمی دانستید که کمپوست می تواند دقیقا همینقدر جادویی برای گیاهان آپارتمانی باشد. با این حال، این یک واقعیت است!

معهذا، حتی باغداران و باغبان های مجرب ممکن است شک داشته باشند که کمپوست را به گلدان های خانگی اضافه کنند. آن ها فکر می کنند که گیاهان داخلی به آب و نور متفاوت نیازمندند و ممکن است از کمپوست فایده نبرند.

CHIECOM1

CHIECOM2 

واقعیت این است که کمپوست می تواند موجب حفظ گیاهانی که با چالش بقا مواجه هستند شده و یا به گیاهی که هیچکس فکر نمی کند زنده بماند کمک نماید.

اجازه دهید که از نزدیکتر به چیستی کمپوست نگاه کنیم و مزایای آن را برای گیاهان خانگی شما مورد بررسی قرار دهیم.

CHIECOM3

کمپوست چیست؟

کمپوست یک افزودنی تماما آلی است که می تواند به خاک اضافه شده و کمک به رشد و بقای گیاه نماید. اگر چه امکان خرید کمپوست از مراکز باغبانی و فروشگاه های تجهیزات خانگی فراهم است، می توانید کمپوست را خودتان هم درست کنید

این کار را انجام دهید. این یک انتخاب دوستدار محیط زیست می باشد. کمپوست خانگی از خرده های غذا و زباله های خاک تشکیل شده است؛ که در غیر اینصورت راهی لندفیل ها می شدند.

چه چیزی توی کمپوست می رود؟

بطور عموم، محتویات کمپوست خوب می تواند در سه طبقه قرار گیرد:

چیزهای قهوه ای همانند ترکه های مرده، شاخه ها و برگ ها
چیزهای سبز مثل خرده های میوه، تفاله های قهوه، خرده های سبزی، هرس های چمن
آب

چیزهای دیگری که ممکن است دوست داشته باشید به توده کمپوست خود اضافه کنید عبارتند از:

پوست تخم مرغ
خاکستر اجاق
کرک های جاروبرقی و خشک کن
کاه و یونجه
مقوا
روزنامه ریز ریز شده
تی بگ ها

چرا گیاهان خانگی به کمپوست احتیاج دارند؟

اگر عاشق گیاهان خانگی هستید، شانس این را دارید که در نخستین خرید از خاک گلدانی پرمیوم استفاده کنید.

این فوق العاده است، زیرا این نوع خاک گلدانی مواد مغذی فراوانی دارد که به کار تغذیه گیاه می آیند. مشکل به سرنوشت مواد مغذی بر می گردد؛ زیرا با رشد گیاه و شکوفه دادن، تهی می شوند و شما باید راهی برای جایگزین کردن آن ها بیابید.

کمپوست سازی یک راه آسان و دوستدار محیط زیست است که برای انجام این مهم مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه؛ گیاهان شما رشد کرده و نشو و نما می یابند.

CHIECOM4

چطور کمپوست را به گیاهان خانگی اضافه نماییم؟

کمپوست سازی یک راه حل نهایی برای گیاهان خانگی است. چرا؟ به سبب اینکه این روش از همان راهی تقلید می کند که گیاهان در حیات وحش مواد مغذی خود را کسب می کنند.

اغلب گیاهان خانگی از نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری می آیند. مواد آلی گیاهی به طور طبیعی از بالا بر روی آنها می ریزد و تغذیه مورد نیاز برای رشد را به آنها می دهد.

وقتی به گیاهان خانگی و آپارتمانی کمپوست می دهید، آن ها را به همان روشی تغذیه می کنید که گیاهان در سکونتگاه های طبیعی به آن ها عادت کرده اند.

متناسبا، یک یا دو بار در سال باید یک اینچ کمپوست را به بالای گلدان گل ها و گیاهان بیفزایید.

اگر نمی خواهید گلدان عوض کنید و یا کمپوست را با خاک میکس کنید، نیازی نیست که گل و گیاه را از گلدان بیرون بکشید. برای کمپوست کافی است که در سطح پخش شود.

همانطور که آب می دهید و کمپوست به طور طبیعی به تجزیه خود ادامه می دهد، گیاه را تغذیه می کند.

کمپوست را در اوایل بهار اضافه کنید؛ به ویژه اگر تمایل دارید کمپوست را فقط یکبار در سال بیفزایید. کاربرد بعدی می تواند در میانه تابستان اتفاق بیفتد.

CHIECOM5

مزایای اضافه کردن کمپوست به گیاهان خانگی چیست؟

بسیاری از مردم بر این باورند که افزودن کمپوست به گیاهان چیزی است که مخصوص گیاهانی است که در فضای باز هستند.

اگر شروع به دادن کمپوست به گیاهان خانگی کنید، عاشقش می شوند.

برای نمونه، ممکن است متوجه شوید که گیاهان شما سبزتر و سرو قامت تر می شوند و بهتر رشد می کنند.

مورد دیگر به تواتر کمتر آبیاری بر می گردد. کمپوست به گیاه کمک می کند رطوبت را حفظ کند و به آن زمان بیشتری برای "نوشیدن" آب می دهد در زمانی که نیاز به هیدراتاسیون دارد، می دهد. این کمک به رشد سالم می کند و امکان "آب زدایی" را کمتر می کند.

باغبان های خانگی هم عاشق کمپوست هستند، زیرا معمولا نیاز به کودهای شیمیایی حذف می شود. اگر در گذشته از کودهای شیمیایی برای گیاهان خانگی خود استفاده کرده اید، ممکن است بدانید که استفاده این کودها دشوار است.

اگر در حد کافی اضافه نکنید فایده ای نمی برید و اگر بیش از حد اضافه کنید گیاه را از بین برده و یا دست کم می سوزانید.

تعیین مقدار دقیق کود شیمیایی در هر گیاه هرگز آسان نیست و ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند که در حال انجام یک بازی حدس زدن هستید که ممکن است کل بازی را از دست بدهید.

از بازی بیرون بیایید و به یک کمپوست تمام طبیعی سالم سوییچ کنید. با این کار؛ حتی اگر کمی سنگین استفاده کنید، نه گیاه را می سوزانید و نه آن را از بین می برید.

گفته شده است که عاقلانه است که برای هر کاربرد به حدود 1 اینچ استفاده بچسبید.

فراموش نکنید که استفاده از کمپوست برای گیاهان خانگی یک اختیار دوستدار محیط زیست هم هست، زیرا این کار از ورود تن ها زائدات به لندفیل ها جلوگیری می نماید.

اگر هدف شما کاهش، استفاده مجدد و بازیافت است؛ کمپوست سازی دقیقا در فهرست شما جای می گیرد.

CHIECOM6

باید کمپوست را خودم درست کنم؟

اگر تازه آغاز به مطالعه در باره ساخت کمپوست ساز خانگی کرده اید و سرگشته شده اید، این مژده را به شما می دهیم که تنها نیستید. بسیاری از مردم کمپوست را با اشتیاق فراوان شروع می کنند، اما بعد از چند هفته متوجه می شوند که کار بسیار زیادی است.

در حالی که کمپوست نیازمند تعهد است، نتایج مطمئناً ارزشمند هستند. گیاهان شما نشو و نما می کنند، خانه شما زائدات کمتری تولید می کند و خود شما تصمیم فکورانه زیست محیطی می گیرید.

شاید در ابتدا از کوچک شروع کنید. یک سطل کمپوست ساز خریداری کرده و اضافه کردن تفاله های قهوه، پوست تخم مرغ و شاخه ها و برگ ها را آغاز نمایید. تجربه کوچک لذتبخشی را آغاز کنید و به این فکر کنید که اگر روزی سطل را نخواستید، می توانید آن را به دوست دوستدار محیط زیست هدیه بدهید.

خبر خوب این است که شما می توانید سطل کمپوست ساز را از مغازه های باغبانی و یا مراکز تجهیزات خانگی خریداری نمایید. این ها غذای زیادی را برای گیاهان شما فراهم می کنند و در عین حال کوشش و زمان کمی لازم دارند. نکته منفی این است که هزینه ها می تواند به سرعت بسته به تعداد گیاهانی که دارید افزایش یابد.

خبر بهتری هم هست؟ معلوم است. کمپوست ساز بوکاشی قابل استفاده در آپارتمان ها، حتی آن هایی که فضای بسیار کم دارند، می باشد.