5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

جونده ها کمپوست دفن شده مرا پیدا می کنند

جونده ها کنجکاو و گرسنه اند. آن ها در اطراف باغ شما اطراف هر چیزی که بو یا سیمای نویی بدهد را حفاری می کنند. پیش کمپوست بوکاشی اسیدی است و برای آن ها خوب به نظر نمی رسد. اگر جونده ها اولین بسته پیش کمپوست را حفر کنند، حتی بعد از اینکه گام های بالا را طی کردند، اغلب متوجه اشتباه خود شده و بر نمی گردند. اگرچه، اگر آن ها حفاری های بیشتری صورت می دهند، شما می توانید با پیمودن مراحل زیر براحتی بر مشکل فائق بیایید:

اجازه دهید که در کمپوست ساز آشپزخانه تخمیر برای یک هفته اضافی صورت گیرد و بعد از آن پیش کمپوست را به باغ یا توده کمپوست انتقال دهید. این شما را از تخمیر کامل مطمئن خواهد نمود.
پیش کمپوست را عمیق تر دفن کنید. برای حفاظت در برابر جوندگان؛ پیش کمپوست باید حداقل در 6 اینچی سطح زمین دفن گردد. در این عمق، بو آن ها را دعوت نخواهد کرد. با دفن عمیق تر، شما جونده ها را خشمگین تر خواهید کرد.
در محل دفن پیش کمپوست؛ یک توری بالای خاک قرار دهید. شما می توانید گوشه های تکه توری را با سنگ مورد حفاظت قرار دهید.
و به خاطر داشته باشید که به مجرد اینکه جونده ها متوجه شدند پیش کمپوست بوکاشی یک منبع غذایی سهل الوصول نیست، بی خیالش می شوند.

پیش کمپوست من بوی گندیدگی می دهد و کپک سبز/ آبی یا سبز دارد

این یک نشانه کامل از سطل خراب شده است و این سطل( در واقع محتویات آن) باید دور انداخته شود( توجه داشته باشید که کپک سفید خوب است و این یک نشانه مبنی بر عملیات خوب سیستم و وجود میکروب های سالم می باشد) گام های بالا را بردارید و از محکم و فیت شدن در سطل، نبود ترک در بدنه سطل و بسته بودن شیر زهکش اطمینان حاصل نمایید. همچنین، این احتمال هم هست که سبوس بوکاشی کافی به خرده های غذا اضافه نشده باشد و یا حتی خوب با خرده های غذا اختلاط پیدا نکرده باشد.

شیر زهکش من نشت می کند

شیر زهکش با واشرهای لاستیکی ساده کار می کند. برای بستن: تمام چیزی که برای درزگیری کامل سطل مورد نیاز است یک بستن سبک و ساده انگشتی است! فشار بیش از حد می تواند باعث شود رزوه آب بندی واشر داخلی خراب شود. در صورت خرابی واشر، جهت باز کردن شیر، شما می توانید نسبتا آسان واشر را از سر جایش بیرون آورید. برای باز کردن: نیم دور چرخاندن، تمام چیزی است که شما برای باز کردن شیر نیاز دارید. چرخاندن بیش از حد ممکن است باعث در رفتن رزوه از جایش شده و احتمالا سبب گردد که شیر تمام مدت باز بماند. اگر شیر شما خود به خود زهکشی می کند، احتمالا در سناریوی بالا قرار گرفته است. در حین سفت کردن، به سادگی دستگیره شیر را فشار دهید تا رزوه دوباره به درستی در جای درست خود درگیر شود.

به خاطر داشته باشید که سیستم کمپوست سازی بوکاشی به فرآیند زنده طبیعی تکیه دارد و بعضی مشکلات به دلایل نامشخص اتفاق می افتند. اگر سطل زباله شما خراب شد، ناامید نشوید و به سادگی آن را به شانس بد ربط دهید و دوباره امتحان کنید.

سفارش الان: در همین سایت شما امکان سفارش سطل کمپوست ساز بوکاشی را دارید.

42 پاسخ برای عیب یابی: چه کنید اگر سطل بوکاشی شما خراب شده است؟

1- سینی در 31 آگوست 2023 در ساعت 7:12 صبح می گوید:
سلام

من با اولین بسته بوکاشی خود کار می کنم و به پرسشی برخورد کرده ام. اگر ممکن است کمکم کنید.

من پر کردن سطل را حدود یک ماه پیش شروع کردم و تا پر شدن، آن را بسته نگه داشتم. تا به حال همه چیز خوب پیش رفته است، اما در چند روز گذشته متوجه بوی نامطبوع آپارتمانمان شده ام. دو روزی طول کشید تا منبع بو را شناسایی کنم و در نهایت متوجه سطل بوکاشی شدم. من در ظرف را باز کردم و هم بو و هم ظاهر را خوب دیدم.( بو خوب بود و کمی کپک سفید، نه سبز-آبی وجود داشت.) سپس، من شیر زهکش کف سطل را باز کردم و متوجه شدم بو از آنجا می آید.

من کمی جستجو کردم( سر از وبسایت شما در آوردم) و مصمم شدم کمی سبوس بیشتر را برای اختلاط به کار بگیرم. در ابتدا به نظر می رسید که اصلاً مایعی در سطل وجود ندارد، اما یک بار که پس از مخلوط کردن کامل سطل را برداشتم، صدای پاشیدن را شنیدم و تصمیم گرفتم آن را تخلیه کنم. من موضوع را با ریختن به بیرون 3 دسی لیتر از مایع بودار حال به هم زن مدیریت کردم( صادقانه بگویم که بو همانند آب فاضلاب تایلند بود.)

فکر می‌کنم همه اینها به دلیل اشتباهی است که صورت دادم و فکر کردم که چای فقط پس از اتمام فرآیند تخمیر تخلیه می‌شود. به عبارت دیگر از زمانی که فرآیند را شروع کردم (که حدود یک ماه پیش بود) یک بار هم ظرف را تخلیه نکردم. من می توانم ببینم که کارها از راهی که مقرر بود، پیش نرفت. اکنون می‌پرسم آیا می‌توانم و آیا هنوز هم باید این بسته را به مدت دو هفته بگذارم تا تخمیر شود یا اینکه این یک اتلاف وقت کامل است و بهتر است فقط کل بسته را تخلیه کنم و از ابتدا شروع کنم؟

پیشاپیش از توصیه شما کمال تشکر را دارم.

دوستدار شما،
سینی

نیکی کلسی در 31 آگوست 2023 در ساعت 9:26 صبح چنین می گوید:

از سوال شما متشکرم. همچنانکه یاد گرفته اید، اگر "چای بوکاشی" هر روز یا یک روز در میان تخلیه نشود، شروع به بو گرفتن می کند. اگر بوی بقیه سطل خوب است و نشانه ای از کپک سبز/آبی نیست؛ کاملا خوب است که به این سطل 2 هفته زمان بدهید تا تخمیر کامل شود. به خاطر داشته باشید که چای را هر روز یا یک روز در میان تخلیه نمایید. فشار دادن بالای زائدات هم کمک می کند تا آن ها چلانده شوند و مایع بینشان خارج گردد.

مایع خیلی زیاد باعث شکست کل فرآیند می شود. ولی به نظر می رسد که شما قبل از اینکه اوضاع خیلی خراب شود، مشکل را حل کرده باشید. ممکن است متوجه شوید که اگر ضایعات غذا در قسمت پایینی چای بوکاشی بیش از حد مرطوب شده باشند، ته سطل وقتی آن را خالی می کنید بوی تندتری پیدا می کند. استفاده از آن هنوز خوب است. فقط مطمئن شوید که آن را به خوبی مخلوط کنید.

امیدوارم که کمک کرده باشم و "کمپوست سازی مبارک!"

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم