5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

17- پاول در 11 آگوست 2021 در ساعت 6:48 صبح چنین می گوید:

آیا این ایده خوبی است که سطلی که به آن چیز اضافه می کنید را مخلوط کنید؟ اولین سطل من، که دفنش کردم، پوسته های سیب زمینی را نشان می دهد که هنوز تجزیه نشده اند.

آیا اینکه سطل را قبل از دفن در داخل زمین برای بیش از دو هفته نگه داریم اثر منفی روی کمپوست سازی سطلی می گذارد؟
چقدر باید منتظر بمانم تا از این بخش باغ استفاده کنم؟ در حال حاضر من برای بستر سیر خودم اضافه می کنم. من فکر می کنم که تا سپتامبر می توانم یک سطل را در هر دو هفته اضافه کنم. آیا قبل از کاشت زمستانه، زمان کافی وجود دارد که تجزیه صورت گیرد؟

نیکی کلسی در 14 آگوست 2021 در ساعت 8:29 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام

ممنون از سوالات. اختلاط محتویات سطل بوکاشی می تواند کمک به اطمینان از این کند که سبوس بوکاشی در سراسر زائدات غذایی پخش شده است. هر چند، اگر از روش توصیه شده افزودن یک اینچ زائدات غذایی و حدود یک قاشق غذا خوری سبوس بوکاشی پیروی کنید، نیازی به اختلاط زائدات غذایی و سبوس بوکاشی وجود ندارد. پیش کمپوست بوکاشی( زائدات غذایی بعد از دو هفته تخمیر) اغلب خیلی شبیه زائدات غذایی به نظر می رسند که به سطل بوکاشی افزوده شده اند. ممکن است کمی تیره تر باشند، ولی اساسا شبیه همان زائدات غذایی اضافه شده به سطل هستند. اما نگران نباشید! بیشتر تغییراتی که اتفاق افتاده اند با چشمان غیر مسلح قابل رویت نیستند.

کاملا خوب است که سطل بوکاشی را بیش از 2 هفته رها کنیم تا تخمیر صورت گیرد. در واقع، بعضی وقت ها زمان طولانیتر می تواند بهتر باشد؛ زیرا اطمینان حاصل می گردد که تخمیر کامل صورت گرفته است. به مجرد اینکه تخمیر، کامل شد؛ میکروب ها تا زمانی که در خاک یا توده کمپوست دفن شوند شکل می گیرند.

پیش کمپوست بوکاشی، برای اینکه کاملا به خاک سالم تجزیه شود دو هفته زمان لازم دارد. این زمان ممکن است در خاک های فقیر و/ یا دارای دمای کم کمی افزایش یابد. بنابراین اگر برنامه شما کاشت زمستانه است، باید افزودن پیش کمپوست بوکاشی تا سپتامبر را، برای رسیدن به زمان کافی، مد نظر داشته باشد.

کمپوست سازی مبارک!

18- شل در 27 می 2021 در ساعت 4:10 بعد از ظهر چنین می گوید:

آیا درست است که تولید کننده خاک من بویی همانند بوکاشی تخمیر شده بدهد؟ ان بوی واقعا خوبی دارد، اما بو همانند خاک/ آت آشغال معمولی نیست.

نیکی کلسی در 27 می 2021 در ساعت 6:20 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام شل

از سوال شما متشکرم. بله، اگر سازنده خاک شما بوی ترشی نوع بوکاشی دارد، همه چیز خوب است. این احتمالا نشانه این است که هنوز تکه های کوچکی از پیش کمپوست بوکاشی هستند که کاملا تجزیه نشده اند. اگر ممکن است، اختلاط کامل انجام دهید و یک هفته دیگر برای خاک سازی صبر کنید.

کمپوست سازی مبارک!

19- جاستین نپ در 4 آوریل 2021 در ساعت 2:39 بعد از ظهر چنین می گوید:

من یک سیستم دو سطلی درست کردم. داخل سطل اول آجر گذاشتم و سطل دومی را با سوراخ های درست شده با مته در ته گذاشتم. آیا این روی فرآیند تخمیر تاثیر می گذارد؛ چون علیرغم بسته بودن، هوابند نیست؟ همچنین؛ آیا ممکن است مقدار زیادی سبوس برای خرده های غذایی اضافه کنم؟ من برای 10 گالن کار کردم. یک سطل بوی بدی داد، اما دومی بوی بد نداد. من خرده ها را بعد از 4 هفته دفن کرده ام. آیا باید 4 تا 6 هفته منتظر بمانم تا در این منطقه کاشت را انجام دهم؟ همچنین، من یک در بالایی پیچی برای سطل 5 گالنی دارم. آیا نیاز دارم که علاوه بر در، بشقاب یا چیزی همانند آن را روی خرده های غذا بگذارم؟ من نگران اینم که چیزی غلط باشد و من واقعا دوست دارم در جایی که خرده های linkبوکاشیlink را گذاشته ام چیزی بکارم.

نیکی کلسی در 4 آوریل 2021 در ساعت 7:56 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام جاستین

از تمام سوالات شما متشکرم. اجازه دهید که به سوالات، وفق تمایل شما و به ترتیب، پاسخ بدهم.

کمپوست سازی بوکاشی یک فرآیند بی هوازی است. پس برای موفقیت کمپوست سازی بوکاشی نیاز به سطل کاملا هوابند داریم.
نه! شما هرگز نمی توانید سبوس خیلی زیاد اضافه کنید. با این حال؛ بیشتر، بهتر است.
برای جایی که سطل خراب را دفن کرده اید، حفره درست کنید و ببینید که زائدات غذایی ناپدید شده اند. اگر اینطور است، یک مقدار سخاوتمندانه سبوس بوکاشی بریزید و آن را برای چند هفته دیگر پوشش دهید. دوباره کنترل کنید. به مجرد اینکه اغلب زائدات غذایی به خاک تبدیل شدند، جلو بروید و گیاه بکارید.
شما می توانید با کیسه پلاستیکی یا بشقاب، هوا را دور از فرآیند تخمیر نگه دارید. این یک اختیار شخصی است و به منظور به دست آوردن موفقیت در کمپوست سازی بوکاشی، انجام آن ضروری نیست.

کمپوست سازی مبارک!

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم