شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قیمت کمپوست: یک یارد کمپوست چقدر است؟

هر کسی می داند اضافه کردن کمپوست به باغ یکی از روش های کمک به رشد و نمو گیاه است. کمپوست، مملو از مواد مغذی حیاتی است که خاک را غنی می کنند، کمک به رشد قوی گیاهان می نمایند، و اگر یک حیاط کوچک داشته باشید، تولید کمپوست خانگی ساده از زائدات برای شما یک منبع مستمر ازاین کود قوی فراهم می کند.

هرچند، اگر یک حیاط بزرگتر داشته باشید یا پروژه بزرگتر در دستتان باشد، ممکن است نیاز به خرید کمپوست از منابع تخصصی داشته باشید. اگر در جستجوی خرید کمپوست هستید، احتمالا در باره قیمت آن سر در گم می باشید. پس در اینجا، ما سعی داریم جواب سوال شما را بدهیم: قیمت یک یارد کمپوست چیست؟

 compostprice1

یک یارد کمپوست به چه معنی است؟

COMPOSTPRICE2.docx

اگر ما بخواهیم بدانیم یک یارد کمپوست چقدر می ارزد، نیاز داریم که کاملا واضح در باره اش حرف بزنیم. آیا منظور ما یک یارد مکعب کمپوست است یا کمپوست کافی برای اینکه یک یارد از حیاط را پوشش دهد؟

از آنجا که کمپوست بطور حجمی فروخته می شود، ما اول قیمت را بر حسب یارد مکعب جستجو می کنیم. بعد از آن، ما بطور مختصر در این باره صحبت می کنیم که چطور مقدار پرداختی را برای هر یارد مربع از سطح باغ و باغچه محاسبه کنیم.

 

یک یارد مکعب کمپوست چقدر است؟
بله! ابتدا اجازه دهید که با یک جواب ساده آغاز کنیم. یک قیمت معقول که شما انتظار دارید برای یک یارد مکعب از کمپوست تجاری بپردازید حدود 25 تا 35 دلار است؛ اگرچه قیمت تا حدود 50 دلار هم محتمل است.

هر چند، مشکل این ارقام این است که عوامل زیادی در آن ها تاثیر گذار است. پس خیلی هم ساده نیست که بگوییم: "یک یارد کمپوست ایکس دلار قیمت دارد" اکنون اجازه دهید به برخی فاکتورهایی که می توانند روی قیمت یارد کمپوست شما اثر بگذارند اشاره نماییم.

 

چه عواملی می توانند روی قیمت کمپوست تاثیر بگذارند؟

compostprice3
متغیرهای زیادی هستند که می توانند روی اینکه بابت یک یارد کمپوست چقدر باید پول بدهیم دخیل باشند. در اینجا تعدادی از مهمترین آن ها را بیان کرده ایم:

 

کیفیت کمپوست

یک عامل که می تواند باعث بالا رفتن قیمت محصول شود کیفیت آن است.

همه کمپوست ها یک جور نیستند، و کیفیت کمپوست وابسته به محتویاتی است که برای درست کردن آن مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر شما یک کمپوست ویژه قوی را که وفق یک دستورالعمل ویژه درست شده است خریداری کنید، ممکن است بابت آن پول بیشتری پرداخت نمایید.

 

مکان شما

اگر نیاز است کمپوست از جایی دوردست به مکان شما برسد، قیمت کمپوست بالاتر می رود؛ زیرا قیمت حمل و نقل به قیمت پرداختی شما افزوده خواهد شد.

 

آیا به خانه شما حمل می شود؟

موضوع دیگر این است که کمپوست را خودتان جمع می کنید یا مستقیما به خانه شما آورده می شود؟ بعضی وقت ها، نیاز دارید که برای توزیع هزینه اضافی بپردازید. این امر وقتی قابل ملاحظه است که حمل در مسیر طولانی صورت گیرد.

 

آیا در مقدار زیاد می خرید؟

این یکی از مهمترین عواملی است که می تواند روی پرداختی کمپوست شما تاثیر بگذارد. هر بار چقدر خریداری می کنید؟

گرانترین راه برای خرید کمپوست، خرید در کیسه ها و بسته های "شخصی" است. اگر فقط نیاز به یک یا دو کیسه دارید، خوب است این کار را بکنید؛ اما اگر نیاز به احجام قابل ملاحظه دارید، هزینه ها می توانند خیلی زود زیاد شوند.

اگر کیسه ها را خودتان می خرید و آن ها را خودتان در وسیله نقلیه می گذارید، تعداد سفرها به مرکز باغ و قیمت سوخت را هم باید به فاکتورها اضافه کنید.

این به معنی این است که اگر نیاز به مقادیر بالای کمپوست دارید، خرید در احجام زیاد و حمل آن می تواند پول زیادی را صرفه جویی نماید. وقتی شروع به صحبت در باره خرید کمپوست تنی می کنید، صرفه جویی ها می توانند بر صدها دلار بالغ شوند.

به این دلیل، باید به دقت محاسبه کنید که چقدر کمپوست برای پروژه تان نیاز دارید و خرید احجام بالا را در عوض خریدهای کیسه ای مد نظر قرار دهید و همینطور موقعی را که از مراکز محلی باغ به آن ها نیاز دارید.

قسمت دوم