شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

قسمت اول

کمپوست در یک سیستم مزرعه داری......


دسترسی به کمپوست


در حالی که روش های ذکر شده در بالا احتمالا می توانند نیازهای تولید کننده های کوچک مقیاس( زیر 5 تا 10 اکر) را بر آورده کنند، به نظر می رسد که یکی از ملاحظات این باشد که آیا کمپوست کافی مناسب برای کاربرد و اخذ مجوز آلی جهت کاربردهای بزرگتر در مقیاس اکر وجود دارد؟ در میشیگان، یک تولید کننده سخت کار می کند تا کمپوست را برای مزارع آلی در موقعیت هایی نزدیک ایالت پیدا کند. هزینه انتقال می تواند یک موضوع مهم باشد. پس، دسترسی نزدیک به مزرعه مهم است. او با دیگر تولید کننده ها کار کرد تا از کیفیت مورد نیاز اطمینان حاصل کند و ثبت های مورد نیاز را برای اخذ مجوز آلی فراهم نماید.


به نظر می رسد فرصت زمانی فراهم می شود که بستر ریشه ارگانیک از ورمونت به کشاورزان ارگانیک در غرب میانه ارسال می شود. اگر کمپوست در دسترس قرار گیرد، تجهیزات و روش های کمپوست سازی بر پایه بستر ریشه اصلا پیچیده نیستند. در ایالت های گلخانه ای از قبیل میشیگان و دیگران در غرب میانه، افزایش دسترسی به کمپوست بر پایه انتقال بستر یک اولویت بالاست. تولید کمپوست، همچنانکه در زیر خواهد آمد، وابسته به دسترسی به مواد خام است.

ملاحظات و قیمت تولید کمپوست


هزینه یک کمپوست کیفیت بالا برای استفاده در تونل های "مرتفع" و برای انتقال بستر چقدر است؟ در زیر ما یک دستورالعمل داریم که کوشش می کند 40 یارد مکعب کمپوست نهایی تولید کند. یک فرض عمومی این است که یک کاهش حجم 40 تا 50 درصدی بطور متوسط وجود داشته باشد. در این زمینه توقع نمی رود که پیت، برگ کپک، کمپوست سبزی و خاک حجم کاهنده زیادی داشته باشند.YARD1VE

یک هزینه 120 دلاری برای 30 یارد مکعب نهایی معادل با 24 دلار به ازای یارد مکعب بدون کارگر یا انتقال مواد خام. در واقع، سه آیتم آخر هیچ هزینه ای نداشتند و بعضی از بوریاها و پرچین ها عدل های قدیمی بودند که بی هیچ هزینه ای تامین شده بودند.( فقط هزینه انتقال داشتند) پس هزینه واقعی مواد پاکتی چیزی بیشتر از 400 دلار یا 10 دلار به ازای هر یارد کمپوست نهایی بود. در حالی که ما در حال حاضر عدل تراشه های چوب خریداری می کنیم ، در حال برنامه‌ریزی برای کاشت ردیف‌های پرچینی از درختان برای بیشه هستیم که اجازه می‌دهد سالانه چوب لازم را برداشت نماییم. در خانه، دو صنوبر آبی کلرادوی 30 فوتی را با هم به اتفاق شاخه ها و دیگر زواِید پایین آوردیم . توده تراشه های حاصله دو یا سه برابر چیزی بود که من به قیمت 100 دلار خریداری کرده بودم. هزینه صورت گرفته هزینه اجاره کردن 4 ساعته تراشه ساز چوب به قیمت 50 دلار بود و چند ساعت کار کارگر. کارگر ممکن است، بنا به موقعیتی که دارد، در کار وقفه ایجاد کند؛ اما تمام منابع دیگر به مزرعه منتقل می شوند.

این اجزا یا مواد خام از توده ای تقریبا با عرض 12 فوت و طول 45 فوت در پایه درست شدند و در نوک مثلث 5 تا 7 فوت بلند بودند و تخمین زده شد که حدود 60 یارد مکعب بودند. عدل ها افت کردند و بطور دستی اضافه شدند؛ در حالی که کپک برگی، کمپوست رستنی و خاک با یک لودر اضافه می شدند. یک گام احتمالا کلیدی برای به حداقل رساندن چرخش و رسیدن سریع به گرمای مطلوب این است که در مدت تقریبی 12 تا 48 ساعت قبل از ایجاد توده، عدل های بوریا، یونجه تراشه ها و پیت را با آب یا به گونه ای دیگر مرطوب نماییم( اگر رطوبت خیلی طولانی شود، مواد تغذیه ای شروع به کپک زدن می کنند.) کاربرد مقادیر کم آب در چند مرحله احتمالا از اینکه یکباره مقدار زیادی آب بدهیم بهتر عمل می کند. عملی نیست که آب کافی را در طی ساخت توده اضافه کنیم. نوار آبیاری قطره ای هم در بالای توده قرار گرفت تا حسب نیاز آب اضافه کند. بعد از حدود 2 هفته، توده از یکطرف رول شد و در طی چرخش با یک لودر انتها جلو، آب با یک خرطومی بطور مستمر اضافه شد.( 30 تا 45 دقیقه) بعد از 4 هفته اضافی، توده با لودر انتها جلو به موقعیت اولیه رول شد و آب افزوده گشت. بعد از چهار هفته دیگر توده مجدداً استوار و با پلی اتیلن پوشانده شد و حداقل 40 متر مکعب بود.
در اینجا دستور العمل مشابهی برای تکمیل در یک توده به اندازه پالت وجود دارد که حداقل یک یارد مکعب کمپوست بسیار رسیده به قیمت حدود 33 دلار در هر یارد تولید می کند. در صورتی که برای همه مواد هزینه تعیین شود، محدوده دو مثال بین 20 و 33 دلار است. من درست نمی دانم که چطور اختلاف را محاسبه نمایم. مثال زیر حداقل شش بار با نتایج مشابه انجام شده است. مثال بالا فقط یک بار و با یک بارگذار سطل بزرگ انجام شده است. بنابراین اعداد بیشتر واقعی هستند تا یک برآورد باشند. مواد کلیدی: س: مواد گیاهی سبز، ق: مواد قهوه ای، خ: خنثی، کربن به ازت: تقریبا 34 و یا کمتر در هنگامی که ازت از پیت و خاک باشد.

YARD2VE
هزینه خاک گلدانی یا بستر انتقالی چیست؟ محدوده می تواند براحتی از 50 دلار تا 150 دلار بر یارد مکعب با متوسط 80 دلار تا 100 دلار باشد. پیت خزه خشک درجه حرفه ای براحتی می تواند قیمت بالای 50 دلار بر یارد مکعب داشته باشد و در مقادیر کوچک، پرلیت و بستر کرمی دو برابر این قیمت را دارند. یک بستر ریشه ای مصوب برای تولید ماده آلی مصوب می تواند هزینه را بیشتر هم بکند. کمپوست سی دلار در هر یارد مکعب کالای خوبی به نظر می رسد و سرمایه گذاری تا 50 دلار بر یارد مکعب احتمالا رضایتبخش است. عمل آوری کمپوست در محیط های انتقالی راه خوبی برای تماس مستقیم نهال ها با کمپوست از همان ابتدا است و جوانه زنی و فواید بهره گیری از چیزهایی همانند میکروارگانیسم های مفید و مواد مغذی در مزرعه می تواند بیشتر انجام گیرد.

اگر کمپوست از پیش آماده شده رطوبت بیش از 30 درصد و حرارت بیش از 50 درجه فارنهایت داشته باشد، با استمرار تجزیه و افزودن به مواد مغذی در طول زمان، موجبات رشد نشاها را فراهم می آورد. کمپوست در شرایط مطلوب، تا زمان استفاده باید در شرایط خنک نگهداری شده و یا خشک شود.
کلید هر دو این مثال ها این است که هزینه واقعی مشتمل بر کارگر، دسترسی به مواد خام، تجهیزات و ذخیره معرفی نشده باشد. محدودیت های مزارع مقیاس کوچک و متوسط این است که اغلب زمان می برد تا کمپوست درست شود و به اوضاع مطلوبی برسد. ذخیره سازی و حفاظت از باران یا وزش بذر علف های هرز در هنگام اتمام کمپوست هم از چیزهای مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
این هزینه تخمینی هیچ هزینه ای را برای آوردن مواد خام به مزرعه در نظر نمی گیرد. هزینه آوردن مواد خام به مزرعه، حتی یک فاصله کوتاه چند مایلی، می تواند چند دلاری به هزینه یارد مکعب اضافه کند. پس، توصیه ای که به من شده این است که اگر موادی در مزرعه وجود دارد، حتما آن ها را کمپوست کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر قرار باشد مواد اولیه به مزرعه منتقل شوند و سپس کمپوست شوند، احتمالا منطقی است که هزینه خرید کمپوست تمام شده در نظر گرفته شود ، به ویژه اگر کمپوست با کیفیت بالا در دسترس باشد. تعریف کیفیت بالا، در این حالت، کمپوست ویژه ای است که برای مزارع ارگانیک تولید شده است و توسط شخص متخصص کمپوست سازی تولید گشته است؛ بر خلاف کمپوست تولید شده از پسماند که نیاز به بازیافت دارد.

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم