شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

8 علت برای اینکه بفهمید چرا باید در خانه، نه جای دیگر، کمپوست درست کنید!

آیا کمپوست سازی کثیف است؟ آیا کمپوست سازی به آشپزخانه من بوی بد می دهد؟ کار زیادی می برد؟ هیچکدام! هرگز و هرگز! اینجا 8 دلیل آورده ایم که چرا کمپوست سازی باید در خانه صورت گیرد. من بهتان قول می دهد که کمپوست سازی خانگی راحت تر و تمیز تر از آن چیزی است که فکرش را می کردید.

چقدر غذا حیف می کنید؟ زائدات غذایی شما سر از کجا در می آورند؟ آیا آن ها در نهایت در دل لندفیل ها قرار گرفته و یا در زباله سوزها سوزانده می شوند؟

ما به طور فزاینده ای از عرضه مواد غذایی خود حذف شده ایم و به طور همزمان از اثرات مضر رفتارهای غذایی فاصله گرفته ایم و سیستم های تولیدی جوامع را در اختیار گرفته اند. کمپوست سازی در خانه یک راه آسان است که توسط آن ما می توانیم تاثیر مثبت روی تندرستی سیاره مان و اجتماعاتی که ما درشان زندگی می کنیم بگذاریم.

اگر کمپوست کردن خشن یا سخت به نظر می رسد یا در زمره برنامه معمول زندگیتان نیست، توصیه می کنم در مورد آن تجدید نظر کنید. تولید کمپوست واقعا برای سلامتی محیط زیست مهم است. معادل با اهمیت، من قول می دهم که تولید کمپوست خانگی راحت تر از چیزی است که فکر می کنید و مزایایی دارد که ممکن است شگفت زده تان کند.

خواه توده کمپوست خود را مدیریت کنید، خواه سطل کمپوست همسایه را قرض بگیرید، خواه سرویسی را اجاره کنید که آن را برای شما جمع نماید( همانند شرکت جمع آوری زائدات آلی که من دارم)، راهی وجود دارد که با طی آن هر کسی می تواند کمپوست خانگی درست کند. 8 دلیل را چک کنید که بهتان می گویند چرا باید در خانه کمپوست درست کنید.

 

تولید کمپوست خانگی زباله شما را کم می کند
من حدس می زنم که خیلی از مردم باور ندارند که چقدر زائدات غذایی دارند و چه مقدار زائدات آلی راهی سطل زباله می کنند. فقط وقتی من شروع به تولید کمپوست خانگی کردم متوجه شدم که چقدر می توانم زباله خود را با منحرف کردن خرده های غذا به سطل کمپوست کاهش دهم.

 

تولید کمپوست خانگی پول دفع زباله را کم می کند.
دفع زباله پول لازم دارد. وقتی شما مقدار زباله تولیدی را کم می کنید، پول کمتری به سرویس جمع آوری زباله که آن را در خدمت گرفته اید می دهید. این، البته، در مردم مختلف متفاوت است؛ وابسته به نوعی که هزینه زباله را پرداخت می کنند.

اگر به یک شرکت جمع آوری زباله پول می پردازید، ممکن است بتوانید تواتر جمع آوری را کاهش دهید و پول صورتحساب مستقیم را کم کنید. اگر زباله های شما از طریق خدمات حمل و نقل شهری با بودجه مالیات دهندگان جمع آوری شود، ممکن است ارتباط مستقیمی در هزینه های حذف زباله مشاهده نکنید. هرچند، همچنانکه ما تولید کمپوست خانگی را به عنوان تغییر فرهنگ در دستور کار قرار می دهیم می توانیم ببینیم که هزینه های جمع آوری زباله توسط مقامات و مسئولین شهری و پرسنل زیر دست و تابعه کاهش می یابند و بنابراین پول مالیات دهندگان در جای بهتری خرج می شود.

 

تولید کمپوست خانگی بوی زباله را کمتر می کند
برخی فکر می کنند که کمپوست خانگی کثیف است و یا به هیپی های عاشق درختان اختصاص دارد! تولید کمپوست خانگی واقعا و حقیقتا کار آسانی است و بسیار تمیزتر از آن است که هر چیزی دم دستتان رسید را بصورت مخلوط در زباله دان بیندازید.

وقتی مواد آلی، از قبیل خرده های غذا و ضایعات باغی، به آب و اکسیژن تجزیه می شوند( همانند چیزی که در طبیعت اتفاق می افتد) فرآیند بطور کلی بو ندارد. در واقع، سطل کمپوست خوب مدیریت شده بویی شبیه نوعی شیرینی می دهد. به علاوه، وقتی شما زائدات غذایی را از زباله دان آشپزخانه خود حذف می کنید، زباله خانه شما بویی به مراتب کمتر خواهد داشت.

 

تولید کمپوست خانگی انتشار متان از زباله ها را کم می کند
تولید کمپوست خانگی می تواند ساده و انجام شدنی باشد و راهی موثر برای کاهش کربن اتمسفر است. تولید کمپوست خانگی کربن را از دو راه کم می کند:

اول، زائدات آلی از قبیل خرده های غذا و ضایعات باغی و حیاط بخوبی در لندفیل ها تجزیه نمی شوند. ارگانیزم هایی که مواد آلی را در لندفیل ها تجزیه می کنند اکسیژن کافی برای زنده ماندن ندارند. بنابراین، مواد آلی لندفیل ها مقادیر زیادی متان، یک گاز گلخانه ای که از دی اکسید کربن خیلی قوی تر است، تولید می کنند.

علاوه بر کاهش انتشار کربن از لندفیل ها، تولید کمپوست خانگی کمک به بازسازی سلامت خاک می کند. خاک سالمتر کربن هوا را می گیرد. لذا، کربن مازادی که در حال حاضر باعث گرم شدن سیاره با سرعت های بی سابقه ای می شود، کاهش می یابد.

کوتاه سخن اینکه، کمپوست سازی خانگی انتشار کربن از فرآیند تجزیه خرده های غذایی را کم می کند و کربن منتشر شده از اتمسفر از منابع دیگر را جداسازی می نماید. یک پیروزی بزرگ برای محیط زیست و سلامت ما!

قسمت دوم