شخصی بد ما به خلق می گفت               ما چهره ز غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گفتیم                  تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 5comver0007

 

 09122039437     09224055895     02188331528     09190288290  

بیشتر افرادی که در خرید سطل کمپوست ساز بوکاشی مردد هستند به مقدار کود جامد حاصله از هر سطل در هر دوره توجه دارند، در حالی که آنی که خرید سطل را دارای توجیه اقتصادی می کند کود مایعی است که معمولا هفته ای دو یا سه بار تولید می شود؛ چیزی که اصلا جدی گرفته نمی شود!

DOUBLEPAGEV

نکته: اگر می خواهید خرید کنید( هر چیزی را!) آن را تا لحظه آخر به تاخیر نیندازید! زیرا جدا از اینکه ممکن است هیچوقت صاحب چیزی که دوست دارید نشوید، با این کار حال کردن با خریدی که می کنید را تا لحظه آخر به عقب انداخته اید!!

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

8 علت برای اینکه بفهمید چرا باید در خانه، نه جای دیگر، کمپوست درست کنید!

قسمت اول

کمپوست نهایی چمن ها و باغ و گیاهان خانگی را تغذیه می کند
کمپوست نهایی، که هموموس هم نام دارد، یکی از بهترین اشکل کود رایگان است. برخلاف کودهای شیمیایی که شامل تعداد انگشت شماری از مواد مغذی مجزا هستند، کمپوست نهایی مخلوطی از تنوع زیستی و غنی از مواد مغذی است که گیاهان خانه، باغ ها و خاک حیاط شما را به روشی بسیار کامل و طبیعی تر از هر کود مصنوعی تغذیه می کند.

composthom1

composthom2

کمپوست، خاک را برای گیاهان سالمتر می سازد
پس از دهه‌ها و حتی قرن‌ها برخورد با خاک زمین به‌عنوان کالایی دائماً تجدیدپذیر و سرسبز، باعث تخلیه و فرسایش قابل توجهی از خاک روی زمین شده‌ایم. برخی برآوردها حاکی از آن است که بدون اقدامات شدید، خاک روی سیاره ما برای حفظ زندگی انسان برای بیش از چند دهه دیگر کافی نخواهد بود. ما خاکمان را تخلیه کرده ایم، که زمانی مملو از میکروارگانیزم های زنده بود و امروزه به کثافت مرده مبدل شده است.

افزودن کمپوست خانگی نهایی به خاک، آن را مجددا بازسازی می کند و خاک زندگی و سر زندگی گذشته را باز می یابد. خاک سالم آب بیشتری را در خود نگه می دارد و خطر خشکی را کاهش می دهد. این خاک مقادیر عظیمی از کربن اتمسفر را تسخیر کرده و به داخل خاکی که به آن تعلق دارد می کشد. خاک سالم منبع حاصلخیز زندگی را برای گیاهان و غذایی که ما مصرف می کنیم فراهم می آورد. خاک سالم پایه زندگی سالم است.

تولید کمپوست خانگی ما را مسئولیت پذیر معرفی می کند
تولید کمپوست خانگی به ما یاد آور می شود که ارزش زائدات را بدانیم. خیلی وقت‌ها، ما آنقدر چیز در سطل زباله می‌ریزیم که هنوز ارزش زیادی دارند. ما اقلام یکبار مصرف بی پایانی را دور می اندازیم که می توانند بارها و بارها مورد استفاده مجدد قرار گیرند. ما انواع و اقسام وسایلی را که قابل بازیافت و بازچرخانی هستند را به سطل زباله می اندازیم.

در همین حال، کمپوست کردن ضایعات غذایی ما یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه ها برای کاهش ضایعات، التیام سیاره و بررسی مداوم مسئولیت پذیری خود برای استفاده حداکثری از چیزهایی است که مصرف می کنیم.

composthom3

کمپوست سازی یک کار واقعا تمیز است
اگرچه نسبت به دلایل دیگر برای کمپوست سازی در خانه کمتر ملموس است، اما کمپوست کردن واقعاً بسیار منظم است. تماشای چیزهایی مانند زائدات غذا، جعبه‌های مقوایی، و برگ‌های ریخته شده که به مخلوطی شیرین و با بوی خاکی تبدیل می‌شوند و حیات جدیدی را در سیاره ما تغذیه می‌کند، کاملاً رضایت‌بخش است.

یک روز، یک روز، توده ای از غذای ناخواسته، کهنه و پوسیده را روی زمین می اندازید و مقداری مقوا یا برگ به آن اضافه می کنید. هر چند وقت یکبار، توده را می چرخانید یا سطل خود را هوادهی می کنید تا به همه موجودات سخت کوش داخل کمی هوای تازه بدهید.

قبل از اینکه متوجه شوید، به توده کمپوست خود باز می‌گردید و متوجه می‌شوید که میلیون‌ها میکروارگانیسم تقریباً به طرز جادویی همه آن زباله‌ها را به یک کمپوست خانگی کامل تبدیل کرده‌اند که جان تازه‌ای به گیاهان خانه، باغ و خاک زمین می‌بخشد.

کثیفی و ارتباط با زمین ما را در زمین نگه می دارد و وجود میلیون ها موجودی را که در کنار بشریت وجود دارند را به ما یادآوری می کند.

دلایل فراوان و راههایی برای تولید کمپوست در خانه
این فهرست از دلایل کمپوست سازی در خانه کامل نیست، اما امیدواریم به شما کمک کند اگر قبلاً این کار را انجام نمی دهید شروع به کمپوست کنید. راههای بسیاری برای تولید کمپوست وجود دارند. اگر نمی توانید یا علاقه مند نیستید، قطعاً نیازی به انجام کارهای سنگین مدیریت یک سیستم کمپوست به تنهایی ندارید.

مرا باور ندارید که می گویم منافع زیاد تولید کمپوست خانگی وجود دارد و راههای زیاد تولید کمپوست خانگی وجود دارد. مصاحبه های خانواده های مدرن روزمره که کمپوست می کنند را بخوانید. آن ها در آپارتمان ها، توسعه های حاشیه شهر، مناطق مسکونی روستایی، غیره زندگی می کنند. همه آن ها در واریته ای از راهها کمپوست می کنند و عاشق مزایای فردی کمپوست شده اند که بیشتر آنها ارتباط چندانی با تعهد آنها به اقدامات آب و هوایی ندارد.

کمپوست برای کودکان و جوامع ما در آینده ضروری است
ممکن است کمی دراماتیک به نظر برسم، گویی در مورد فواید و جادوی کمپوست خانگی اغراق می‌کنم. با این حال، تولید کمپوست خانگی واقعا جزء کلیدی عملکرد اقلیمی است و اطمینان از اینکه جامعه و فرزندان ما در آینده در سیاره سالم به سر خواهند برد.

تولید کمپوست در خانه یک شبه دنیا را تغییر نمی دهد. کمپوست سازی در خانه میلیون ها اکر خاک کشاورزی تخلیه شده ایالت ما و سراسر دنیا را احیا و بازسازی نمی کند. اما قطعا کمپوست سازی در خانه فضای دوستدار محیط زیست بهتر و بیشتری را برای خانواده های امروزه فراهم می آورد. اکمپوست سازی، همچنین، لحن خانواده شما را در مورد مراقبت از سیاره ما تغییر می دهد و یک راه عالی برای رهبری اقدامات اقلیمی، به عنوان مثال برای خانواده و دوستان، است.

کمپوست سازی در خانه مستقیما تغییرات اقلیمی را اصلاح نمی کند، اما عادت کمپوست شما مطمئناً می تواند یک روند ایجاد کند و از یک تغییر فرهنگی حمایت کند که کمپوست سازی را به چارچوب اصلی جمع آوری زباله ما منتقل می کند. و اینکه می تواند دنیا را تغییر دهد.

راهنمای کامل برای کمپوست سازی در خانه
برای آگاهی بیشتر در باره اینکه چطور در خانه کمپوست درست کنید دو گزینه سر راه شما قرار می دهیم:
چنانچه مایل هستید با استفاده از یک سطل زباله خانگی معمولی کمپوست درست کنید، ما در خدمت شما هستیم!
چنانچه مایل هستید با استفاده ازسطل کمپوست ساز بوکاشی یا پاسیویی کمپوست درست کنید می توانید از محصولات ما دیدن فرمایید.
پایان