5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

قسمت دوم

2- کارلوس در اول آگوست 2023 در 1:21 صبح چنین می گوید:

سلام
من بطور موفقیت آمیزی اولین بسته پیش کمپوست خود را حدود 3 هفته قبل تولید کردم و آن بوی تخمیر شده می داد که می دانم نشانه خوبی است و من آن را در باغ خود در یک ترانشه کار گذاری کردم.


من هفته گذشته، دوباره شروع به پر کردن سطل بوکاشی کردم. حدود یک چهارم سطل پر شد. با این حال، وقتی امروز خواستم خرده های غذایی بیشتر بریزم، به مجرد اینکه در سطل را باز کردم متوجه بوی گند تهوع آور شدم( مشابه بوی سطل آشغال) و چندین لارو حشره را دیدم( که نشانه خوبی نبود.) من متوجه کپک نشدم، اما شاید کپک هم بوده باشد. چون سبوس کافی استفاده کرده بودم، سخت است با قاطعیت در این باره حرف بزنم. من کاملا مطمئن هستم که مشکل به دلیل محکم نبودن در بود؛ در آب بند نبود و مقداری هوا وارد سطل شده بود.
سوال من این است که آیا باید هر چیزی را دور بریزم، سطل را تمیز کنم و دوباره از نو شروع کنم؟ آیا باید پر کردن سطل با سبوس و خرده های غذایی را ادامه دهم و مطمئن شوم که در سطل محکم سر جایش قرار گرفته است؟ من نمی دانم که آیا خوب است کمپوست بوکاشی که بد شده است را در ترانشه حفر شده بگذارم! من تلاش هایی برای گرفتن جواب "آن لاین" صورت دادم، اما جواب مستقیم نگرفتم.

نیکی کلسی در 1 آگوست 2023 در ساعت 8:10 صبح چنین می گوید:

بله! به نظر می رسد که سطل شما در حال خراب شدن است. احتمالا، همانطور که گفتید، در کاملا بسته نشده بود و اجازه داده شده بود که هوا و مگس وارد شود. شما چند اختیار دارید:
اول؛ شما می توانید مقداری سبوس مازاد اضافه کنید. یک اختلاط خوب به محتویات بدهید. در را محکم سر جایش بگذارید( بدون درز و خلل و فرج) یک هفته و بیشتر آن را رها کنید. شما بعضی وقت ها می توانید با اضافه کردن سبوس اضافی و میکروب های خوب و اجازه دادن به سطل که مدت بیشتری بماند بر مشکل شکست عنقریب سطل فائق آیید.
دوم؛ شما می توانید محتویات سطل در حال شکست را دفن کنید. حتی یک بسته شکست خورده پیش کمپوست بوکاشی می تواند برای باغ شما مفید باشد. فقط محتمل تر است که آفات بیشتری جذب کند و از زمان معمول 2 هفته ای بیشتر طول بکشد تا به خاک تبدیل شود. آن را عمیق تر از معمول دفن کنید، چند مشت سبوس اضافی بریزید و صبر کنید.
در نهایت؛ می توانید محتویات را داخل زباله( پسماندهای سبز) بریزید و این تجربه را به خاطر داشته باشید.

امیدوارم که کمک کرده باشم و "کمپوست سازی مبارک!"

3- سیندی در 19 جولای 2023 در ساعت 4:50 دقیقه صبح چنین می گوید:

من کپک سیاه در جوانب سطل و بالای خط غذای اضافه شده پیدا کردم. من برای خارج کردن هوا از بشقاب فیت و سازگار استفاده کردم و این کپک بالا و در زیر بشقاب است. من سطل و هر چیز دیگری را با محلول سپید کننده شسته ام و کپک دوباره ظاهر شده است. کار دیگری هست که بکنم؟

نیکی کسلی در 19 جولای 2023 در ساعت 6:45 صبح چنین می گوید:

از سوال شما متشکرم. کپک سیاه بالای بشقاب فشارنده مشکل خیلی بزرگی نیست. وقتی شما خرده های غذا اضافه می کنید، احتمالا مقداری از خرده ها از زیر بشقاب در می روند و با کمی هوا ارتباط برقرار می کنند. شما می توانید در افزودن زائدات غذایی دقیقتر عمل کنید و یا جوانب سطل را از خرده های غذایی افزوده شده پاک کنید. اما تا زمانی که کپک تیره را در زائدات غذایی اصلی نمی بینید، و هنوز سطل بوکاشی بوی تخمیر می دهد، هر چیزی خوب است.

"کمپوست سازی مبارک!"

4- ایندیانا گال در 3 جون 2023 در ساعت 12:48 بعد از ظهر چنین می گوید:

ما دو سطل بوکاشی داریم که در حالی که یکی را پر می کنیم، دیگری در حال استراحت است. سالهاست که از آن ها استفاده می کنیم. سبوس فراوان می افزاییم و چای را هر چند روز یکبار تخلیه می کنیم. کپک ها عمدتا سفید هستند و فقط گاهی و به ندرت کپک سبز می بینیم. ما بعد از آنکه محصول نهایی را به کمپوست ساز های بیرونی بردیم، حالش را می بریم! هرچند، چای بوکاشی ما همیشه بوی وحشتناکی دارد، نه بوی ترشی یا سرکه، و خود سطل ها هم بعد از تخلیه و آبکشی بوی بد می دهند. دلیل اینکه ما در وهله اول فرآیند بوکاشی را به روال خود اضافه کردیم این بود که در یک منطقه شهری هستیم و موش‌ها وقتی زباله‌های غذایی مستقیماً در آنها ریخته می‌شوند وارد کمپوست ما می‌شوند. آیا ما واقعا چیزی را تخمیر می کنیم یا فقط آن را در آشپزخانه خود کمپوست می کنیم؟

نیکی کلسی در 5 جون 2023 در ساعت 8:49 صبح چنین می گوید:

خیلی خوشحالم که شنیدم شما از محصول نهایی بوکاشی لذت می برید. اگر چای بوکاشی به موقع و منظم جمع نشود می تواند شروع به بو گرفتن کند. سعی کنید چای را هر روز یا یک روز در میان جمع کنید و ببینید به کاهش بو کمک می شود. اگر کپک های سبز/آبی/سیاه نمی بینید، یعنی هر چیزی دارد خوب جلو می رود. بوی سرکه شیرین می تواند تا حدی قوی باشد؛ به ویژه اگر گوشت و غذای پخته شده به کمپوست ساز بوکاشی اضافه کرده باشید. ولی بوی گندیدگی و استفراغ نباید بدهد. کل سطل بوی وحشتناک می دهد؟ یا فقط لایه های تحتانی؟ اگر فقط لایه های کف بو می دهد، تخلیه مرتب چای می تواند کمک کننده باشد. سطل بوکاشی اگر خیلی تر باشد شروع به بو گرفتن می کند.

امیدوارم که کمک کرده باشم.

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم