5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

35- مرودولا در 13 سپتامبر 2018 در ساعت 10:33 صبح چنین می گوید:

سلام. من برای زائدات آشپزخانه خود ازکمپوست ساز بوکاشی استفاده می کنم. بعد از پر شدن، من سطل بوکاشی خود را برای 15 روز کنار گذاشتم. من باغی ندارم. پس، من پیش کمپوست را همراه کوکوپیت در یک استوانه پلاستیکی گذاشتم. اکنون، آن واقعا بوی بدی می دهد. اگر باغی برای دفن محتویات نداشته باشم، چطور پیش کمپوست را با موفقیت به مرحله رسیدگی برسانم.

نیکی کلسی در 15 سپتامبر 2018 در ساعت 3:55 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام مورودولا.

از کامنت شما متشکرم( و همینطور سوال پر تکرار شما) وقتی از کارخانه خاک بوکاشی استفاده می کنید، اطمینان حاصل نمایید که مقدار فراوان خاک باغی کیفیت خوب اضافه کرده اید. همچنین، مطمئن باشید که پیش کمپوست را کاملا خوب خرد و مخلوط کرده اید. همچنانکه در سوالات پر تکرار آورده ایم، مهم است از رطوبت مازادی که کارخانه خاک را بد می کنند ممانعت به عمل آوریم.

کمپوست سازی مبارک!

تیم "زندگی با بوکاشی"

36- جونز سزگین در 10 آوریل 2028 در ساعت 6:59 2صبح چنین می گوید:

سلام نیکی

خیلی از شما برای پاسخ سریع متشکرم. من یک شروع سریع با سه سطل مختلف خواهم داشت و تغییرات را چک می کنم. به مجرد اینکه در یکی موفق شدم، شما را آگاه می کنم.

37- جونز سزگین در 8 آوریل 2018 در ساعت 9:57 صبح چنین می گوید:

سلام نیکی
من از سرم لاکتوباسیلوس خانگی و خاک اره برای بوکاشی خود استفاده می کنم. من یکی را با موفقیت تمام کرده و دفن کردم. من خیلی از خروجی راضی بودم و آن واقعا بوی خوبی می داد. اگر چه در تلاش های بعدی بو به اندازه ای که عادت داشتم خوب نبود و مقدار زیادی گاز از سطل بیرون آمد. به ویژه گاز تولیدی توجه مرا جلب کرد. تقریبا همه شرایط همانند مورد موفق قبلی بودند. من نسبت به سرمم حساس شدم، اما وقتی چک کردم دیدم که پی اچ آن حدود 4 است و سرم تنها هنوز بوی خوبی می دهد. چه می تواند بد پیش رفته باشد؟ پیشاپیش از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم.

نیکی کلسی در 8 آوریل 2018 در ساعت 8:57 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام گونز

از سوال شما متشکرم و جالب است که تجربه شما را در کمپوست سازی بوکاشی می شنوم. بدون آگاهی بیشتر در باره فرآیند ساخت و استفاده از سرم و خاک اره، سخت می توانم جواب دقیق بدهم. هر چند، اولین چیزی که به ذهنم می آید این است که سرم خوب ذخیره نشده است. سرم به طور واضحی متشکل از موجودات زنده است. پس باید دور از نور مستقیم خورشید و در درجه حرارت اتاق نگهداری شود.

فرآیند تخمیربوکاشی باید گاز خیلی کمی تولید کرده و یا اصولا فاقد گاز باشد. گاز زیاد معرف این است که گندیدگی اتفاق افتاده است. اما عجیب است که بوی گندیدگی نیست؟ ممکن نیست که برخی آیتم های سطل شما زیادی بزرگ باشند؟ یا ممکن نیست از فعال بودن سرم شما کاسته شده باشد؟

ما توصیه می کنیم که مسیر ذخیره سازی سرم را چک کنید و مقداری که به سطل بوکاشی اضافه می کنید را افزایش دهید.
دوست داریم بدانیم که چطور تولیدش کردید.
متشکرم و کمپوست سازی مبارک!
جماعت " زندگی با بوکاشی"

38- ژانت در 5 ژانویه 2018 در ساعت 8:26 بعد از ظهر چنین می گوید:

اگر لاروهایی در سطل بوکاشی باشند، یعنی همه سطل خراب شده است؟ من وقتی امروز زائدات آشپزخانه را خالی می کردم متوجه شماری از آن ها شدم. من آن ها را با پودر سبوس پوشش دادم و از آنجایی که پر است به مدت دو هفته در بسته گذاشتم.

نیکی کلسی در 9 ژانویه 2018 در ساعت 1:27 بعد از ظهر چنین می گویدک

سلام ژانت

محتمل است که قبل از اینکه زائدات غذایی را به سطل بوکاشی بریزید و یا وقتی در سطل را باز می کردید فرصت تخم گذاری مگس ها فراهم آمده باشند. این می تواند گاهگاهی اتفاق بیفتد؛ هر چند مایه نگرانی نیست. مادامی که سطل بوی سرکه و شیرین می دهد و کپک های سبز و آبی وجود ندارد، سطل خراب نشده است. در واقع، شرایط اسیدی و بی هوازی داخل سطل بوکاشی موجب می شود که آن ها فورا بمیرند.( و به کمپوست بوکاشی شما پروتئین اضافه کنند.)

یک یا دو قاشق اضافی سبوس بوکاشی داخل سطل بوکاشی بریزید تا اطمینان حاصل نمایید که میکروب های کافی وجود دارند که ایجاد شرایط اسیدی را نمایند.
وقتی چای را زهکشی می کنید، بعضی از لاروهای کوچک ممکن است فرار کنند. چای هنوز برای استفاده کاملا خوب است. من فقط از آن برای گیاهان خانه استفاده نمی کنم.

راحت باشید و هر سوال دیگری دارید بپرسید.

کمپوست سازی مبارک

قسمت سیزدهم!