5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

20- اس اس ام در 25 ژانویه 2021 در ساعت 1:20 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام
من اولین بسته بوکاشی خود را آغاز می کنم. من در نیمه راه سطل هستم، اما آن یک بوی شیرین سرکه نمی دهد. بوی ان بیشتر شبیه زائدات غذایی است. بو، بوی گندیدگی نیست؛ اما بوی خوبی هم نیست. آیا باید این بسته را تعطیل کنم؟ آیا باید آن را با سبوس بیشتر بوکاشی مخلوط کنم؟

متشکرم از شما

نیکی کلسی در 25 ژانویه 2021 در ساعت 9:58 بعد از ظهر چنین می گوید:

از سوال شما متشکرم. آیا کپک سبز/آبی روی زائدات غذایی می بینید؟ اگر جواب مثبت است، این تایید می کند که سطل شما "خراب" شده است. اگر کپک سبز/آبی نیست، ما توصیه به اختلاط سبوس بیشتر با زائدات غذایی می کنیم تا اطمینان حاصل گردد که مقدار زیادی میکروب بوکاشی برای تخمیر زائدات غذایی وجود دارد.

کمپوست سازی مبارک!

21- مایل در 20 ژانویه 2021 در ساعت 4:58 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام
بسیار در بوکاشی تازه کارم و مقداری مایع بوکاشی را به بالای سطل بوکاشی که پر شده بود ریختم. آیا آن را کشته ام؟ یا اینکه خوب است؟ تا حالا که بوی بد نداشته!

نیکی کلسی در 20 ژانویه 2021 در ساعت 9:29 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام
از سوال شما ممنونم. نه، ریختن چای به سطل، آن را نمی کشد. این همان میکروب های سطل است. پس، حتی ممکن است تا اندازه ای برای سطل مفید باشد.

به عنوان یک نکته جانبی؛ شما نمی توانید از چای بوکاشی در عوض سبوس بوکاشی استفاده کنید. سبوس بوکاشی حاوی بستر مادر ایده آل برای کمپوست سازی بوکاشی است. مخلوط میکروب ها در چای بوکاشی متفاوت از بستر مادر اولیه است و لذا به اندازه آن در کمپوست سازی بوکاشی موثر نیست. من این را وقتی تست کردم که تازه کمپوست سازی بوکاشی را شروع کرده بودم و فقط در عرض چند روز شروع به مشاهده کپک سبز/آبی کردم و سطل شروع کرد به بوی گند دادن. این نشانه این است که چای بوکاشی در کمپوست سازی بوکاشی موثر نبود.

کمپوست سازی مبارک!

22- مایک در 3 اکتبر 2020 در ساعت 11:46 صبح چنین می گوید:

بسته بوکاشی من بوی وحشتناک استفراغ و گندیدگی داد. قبل از اینکه من "بد شدن بوکاشی” را تحقیق کنم، پیش رفتم و آن را با کمپوست خود در سطل کمپوست حیاط مخلوط کردم. آیا باید منتظر خطر بهداشتی و تندرستی باشم؟ بدترین سناریویی که ممکن است پیش بیاید چیست؟

نیکی کلسی در 3 اکتبر 2020 در ساعت 8:38 بعد از ظهر چنین می گوید:

هیچ خطر بهداشتی وجود نخواهد داشت. زائدات غذایی در نهایت در توده کمپوست شما تجزیه می شوند و از آنجا که آن ها خوب تخمیر نشده اند، زمان تجزیه طولانیتر خواهد بود. خطر بزرگتر این است که آفات جذب شوند. بهترین چیز برای انجام دادن این است که چند مشت سخاوتمندانه از سبوس بوکاشی به توده کمپوست خود اضافه کنید و در پیش کمپوست خراب شده کاملا مخلوط کنید.

کمپوست سازی مبارک!

مایک در 4 اکتبر 2020 در ساعت 6:30 صبح چنین می گوید:

از شما متشکرم

23- آگنس رندرس پرسون در 2 جولای 2020 در ساعت 12:37 صبح چنین می گوید:

سلام نیکی و از شما به خاطر این سایت آموزشی و جالب متشکرم. من با سیستم بوکاشی کار کرده ام و از آن راضی بوده ام؛ اما نه در زمستان. من یک باغ بزرگ دارم( در سوئد) و از سطل و سبوس بوکاشی اصل استفاده می کنم. در آغاز، من از یک سایت سوئدی پیروی کردم و به من گفته شد که اندازه تکه های زائدات مهم نیست. هرچند، من متوجهم که شما تاکید زیادی دارید که تکه ها به قطعات کوچک بریده شوند. من بلافاصله این کار را شروع می کنم.....
حالا می رسیم به سوال من
نظرات مختلفی در مورد تغذیه با "چای" وجود دارد. برخی می گویند بسیار قوی و خوب است، برخی دیگر معتقدند که اصلاً محتوی خوبی نیست…روشنم می کنید؟
و در ضمن، اشتباه من باعث شد که من مقدار زیادی تفاله قهوه حاصل از ماشین قهوه ساز را در سطل بوکاشی بریزم و کاری کنم که فیلتر سطل بگیرد. من الان این کار را کم کرده ام و فقط یک کم اضافه می کنم و آن هم در حالی که سطل، دست کم، به اندازه نصف پر شده است. همچنین مقداری از قهوه مایع را که همیشه در لیوان ها و ظرف می ماند اضافه می کنم…
ارادتمند شما، آگنس( از نروژ، ولی دارای خانه و باغ در سوئد)

نیکی کلسی در 2 جولای 2020 در ساعت 9:14 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام آگنس

از سوالات شما متشکرم

اول در باره تکه های زائدات غذایی با هم حرف می زنیم. دلیلی که ما شما را تشویق می کنیم برای خرد کردن زائدات وقت صرف کنید این است که سرعت فرایند بوکاشی را زیاد کنید. هر چه تکه ها بزرگتر شوند، تخمیر مرکز زائدات توسط میکروب ها بیشتر طول می کشد. شما می توانید تکه ها را بزرگتر بگیرید( خود من هم اغلب این کار را می کنم!)، اما به خاطر داشته باشید که این کار سرعت فرآیند را کم می کند.

سوال شما در باره چای یک سوال عمومی است. مردمی که با چای کمپوست سازی سنتی آشنایی بیشتری دارند می گویند که مقدار ازت، فسفر و پتاسیم فرق می کند. اما این حرف باعث فراموشی مزایای واقعی چای کمپوست بوکاشی می شود. قدرت چای بوکاشی در میکروب هایش نهفته است. چای بوکاشی مملو از همان میکروب های فوق العاده ای است که در سبوس و کمپوست بوکاشی یافت می شوند. این میکروب ها پایه های تمام خاک های سالم را تشکیل می دهند و روابط همزیستی منحصر به فردی با ریشه های گیاه ایجاد می کنند. این میکروب ها مواد مغذی اساسی و مواد معدنی را رها می کنند تا ریشه های گیاهان آن ها را جذب کنند و گیاهان نشو و نما نمایند.

و کامت جالب در باره فیلتر قهوه( یا قهوه فیلتر شده) مراقب باشید که مایع خیلی زیاد به سطل بوکاشی اضافه نکنید. مایع خیلی زیاد ممکن است سبب خراب شدن سطل شود، ولی به نظر می رسد که شما مدتی این کار را کردید و بعد به تعادلی رسیدید که برایتان کار می کند( و ورودی قهوه)

کمپوست سازی مبارک!

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم