5comver0007

 09122039437       09224055895         02188331528

نکته بسیار مهم: به دلیل مشکل کوچک بوجود آمده در تولید کمپوست ساز بوکاشی، تا اول خرداد 1403 سفارش این نوع سطل را متوقف ساخته ایم. ضمن پوزش از علاقمندان به خرید این مژده را می دهیم که در جهت جبران خسارت، قیمت ها تا پایان خرداد ثابت خواهند ماند.

 

HUOS TOTAL

RUMI4

چرا مشکل داریم؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟

 

 

hame1

 

hame2

 

hame3

یک تیر و پنج نشان! 

5reas 6

 

 کمپوست خانگی!

5reas 7

 

عیب یابی و کمک های بیشتر

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

5- کوردلیا در 28 نوامبر 2022 در ساعت 7:51 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام
من برای نخستین بوکاشی خود تلاش کردم و شکست خوردم، زیرا من پس از مطالعه مجدد متوجه شدم که باید آن را با چیزی بپوشانم. فراموش کردم این کار را انجام دهم. روی آن مقداری کپک سفید و همچنین مقداری کپک دوده ای سیاه وجود دارد. من الان باور دارم که نیاز است آن را در دل زمین قرار داده و دفن نمایم. دو هفته ای من دور بودم و مایع زهکشی شده در یک ظرف را رها کردم. سیاه بود. به طور واضح، گندیده است؛ اما من آن را روی کمپوست توده ای خود قرار دادم. آیا کمپوست من گندیده شده و بالقوه دارای پاتوژن های مشخص است؟ سطل فقط تا یک سوم پر است و لذا راهی طولانی وجود دارد تا پر شود و سپس برسد. آیا توده کمپوست من گندیده و فاسد شده است؟

ازتان متشکرم

نیکی کلسی در 28 نوامبر 2022 در ساعت 10:39 بعد از ظهر چنین می گوید:

از سوالات شما متشکرم. اول اینکه نگران نباشید. کمپوست سازی بوکاشی برای شمار زیادی از مردم نسبتا جدید است و قبل از اینکه ریتم کار دستتان بیاید شاید نیاز به پیمودن چند چرخه داشته باشید.

شما می توانید با استفاده از پوشش، مانع از ورود هوا به زائدات غذایی گردید. این امر الزامی نیست؛ اما اگر فضای زیاد هوا در بالای زائدات غذایی وجود دارد، بطور ویژه توصیه می شود.

چای بوکاشی با ماندگاری طولانی، شروع به بو گرفتن می کند. اما نگران نباشید. این امر ضرری به توده کمپوست شما نمی رساند. این مایع فقط به اندازه چای بوکاشی تازه زهکشی شده از سطل مفید نیست.

و به خاطر داشته باشید، شما مجبور نیستید تا زمانی که سطل بوکاشی پر شود منتظر بمانید. کمپوست سازی بوکاشی در هر مقیاسی کار می کند. اگر بخواهید، می توانید سطل را الان که تا یک سوم پر است، بپوشانید. در را ببندید و سطل را دو هفته و تا زمان دفن رها سازید.

امیدوارم که کمک کرده باشم. "کمپوست سازی مبارک!"

6- تریسی آلوارز در 12 نوامبر 2022 در ساعت 4:26 صبح چنین می گوید:

سلام. متاسفانه من سطل کمپوست ساز خود را به مدت 4 تا 6 هفته بدون زهکشی رها کردم. من به سطل اضافه کرده ام و سبوس بوکاشی افزوده ام. امروز چای را زهکشی کردیم، اما بوی بسیار بدی دارد و گاز مهوع در سطل جمع می‌شود.
باید هر چیزی را دور ریخته و از نو شروع کنم؟
خیلی متشکرم.

نیکی کلسی در 14 نوامبر 2022 در ساعت 10:38 بعد از ظهر چنین می گوید:

سلام تریسی

چای در صورت عدم زهکشی به موقع بد بو می شود، اما این به معنی این نیست که کل سطل خراب شده است. تجمع گاز نشان می دهد که سطل در حال از کار افتادن است، اما ممکن است هنوز خراب نشده باشد. آیا در محتویات سطل، کپک سبز/آبی می بینید؟ آیا محتویات سطل بوی گندیدگی می دهند، یا بوی ترشی دارند؟ (ممکن است تشخیص این موضوع سخت باشد زیرا بوی چای قدیمی بوکاشی ممکن است بر آن غلبه کند)

اگر نشانه واضحی از کپک سبز/آبی روی ضایعات غذایی تخمیر شده نباشد، پس ما توصیه به جلو رفتن می کنیم و اینکه آن را به روال معمول دفن کنید. در هنگام دفن، مطمئن باشید که آن را خوب با خاک مخلوط کرده اید. و آگاه باشید که کف سطل احتمالا همان بوی گندیدگی چای بوکاشی را می دهد. قبل از شروع دوباره پر کردن آن، محتملا سطل را آبکشی خواهید کرد.

"کمپوست سازی مبارک!"

7- جان در 3 نوامبر 2022 در ساعت 9:43 بعد از ظهر چنین می گوید:

اعتراف شرم آور! برای دو سال از بوکاشی بطور موفقیت آمیزی در باغ خود استفاده کرده ام. من فقط بسته را برای تخمیر رها می کردم و سپس مجبور بودم که به اضطرار خانواده بروم. من چند ماهی دور بودم. در بازگشت، متوجه شدم که قسمت آبریز وان دوقلوی بزرگ من پر از شیرابه بسیار تیره و بدبو بود؛ تقریباً دو گالن از آن! آیا کاری وجود دارد که بتوانم با آن انجام دهم، مانند خیس کردن توده های کمپوست سنتی خود با آن؟ یا استفاده دیگر؟ ( پاک کننده زهکش یک گزینه نیست. من یک سیستم آب خاکستری کل خانه دارم و همه آن مستقیماً به یک سیستم تصفیه باغ دارای کانا و پاپیروس می رود. نمی خواهید که گیاهان را بکشید!) اگر مجبور شوم آن را به سادگی دور بریزم، آیا اگر یک سوراخ عمیق حفر کنم و آن را در آن بریزم، ضرری ندارد؟ همچنین، در حالی که من سطل را خالی می کردم، مقداری روی پاسیو سنگی ریختم. توله سگ 65 پوندی یک ساله من مقداری را لیسید، سپس اندکی بعد استفراغ فراوان کرد. من هیچ جایی در باره مسمومیت حیوان خانگی در اثر مصرف چای بوکاشی نخوانده ام، ولی فکر می کنم استفاده کنندگان از بوکاشی باید از این موضوع آگاه باشند و از حیوانات خانگی خود مراقبت کنند و مانع از نوشیدن و یا حتی لیسیدن کمی از چای بوکاشی رقیق نشده گردند.

نیکی کلسی در 7 نوامبر 2022 در ساعت 2:09 بعد از ظهر چنین می گوید:

وای! این یک مقدار زیادی از چای بوکاشی است! اولا، از آنچه در باره توله شما شنیدم واقعا متاسفم. چای بوکاشی برای حیوانات سمی نیست و فقط تا اندازه ای اسیدی است. ممکن است اسیدیته به صورت بدی در حیوان شما واکنش ایجاد کرده باشد، به همان صورت که آن ها سرکه می نوشند! در هر حال، امیدوارم حال توله شما الان بهتر شده باشد.

در مورد دفع چای، بله، می توانید یک چاله حفر کرده و در آن بریزید. فقط به خاطر داشته باشید که چای، اسیدی است. وقتی رقیق نشده باشد، چای می تواند به ریشه ها و گیاهان آسیب زده و آن ها را بسوزاند. اگر کمپوست یا توده برگ دارید، ما توصیه می کنیم که آن را در آنجا بریزید. باکتری های بوکاشی یار و یاور توده کمپوست شما خواهند بود. در غیر این صورت، یک جایی را در باغ و دور از گیاهان حساس یافته و مایع را آنجا بریزید.

امیدوارم که کمک کرده باشم.

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم